1

Onderwerp: Vandaag taart maken voor zaterdag ?

Hoi,

ik moet tegen zaterdag nog 2 taarten en meptaartje maken ...
Kan ik vandaag al een taart gaan vullen of wacht ik toch best tot morgen ?
IK zou ze in de frigo kunnen bewaren ...
Of als ik ze vandaag vul moet ik dan gaan invriezen ?

Ik zou 1 vullen met bavarois en 1 met frosting en een smaakje ...

En als vandaag te vroeg is om te vullen ?
Kan ik dan wel vandaag al de vullingen maken of bewaren die niet tot zaterdag dan ?

Re: Vandaag taart maken voor zaterdag ?

Hoi,

Als je deze taarten verkoopt kun je ze het beste zo vers mogelijk verkopen. Als je de taarten nu al zou maken, zou dit betekenen dat ze voor de klant minder dagen houdbaar zijn. Vullingen kun je echter al wel vast maken en in de koelkast goed houden, afhankelijk van wat je maakt. Je biscuitkapsels kun je ook alvast maken. Fondant of marsepein kun je alvast kleuren en decoraties kun je ook al maken. Volgens mij heb je dan al genoeg te doen. Dan is het vrijdag of zaterdag een kwestie van in elkaar zetten en de taarten opmaken met decoraties.

3

Het is voor eigen gebruik (verjaardag van mijn meisje) ...
De puzzelplaatjes heb ik al klaar ...
Ik moet dus nu enkel nog de vullingen maken en de taartjes mooi maken ...
Ik dacht er vandaag ééntje te doen en morgen nog ééntje + mijn meid haar meptaartje (aangezien ik zaterdag geen tijd meer ga hebben)
Zouden de taarten dan nog lekker zijn zaterdag ?
Of best morgen nog alles gaan doen ?

4

je kan vanavond bakken, morgen vullen en bekleden en zaterdag de taart opeten! ik laat mijn biscuit altijd een nacht in een plastic zak en vul en bekleed hem de volgede dag
Als de taart voor zaterdagavond is kan je ook morgen bakken en zaterdag afmaken!

Groetjes, Jessica
Taaartjes

5

Voor eigen gebruik vind ik het geen probleem om ze vandaag al te bakken en vullen hoor!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

6

Voor eigen gebruik kan dat makkelijk doe ik ook wel eens en proef geen verschil tussen vandaag of morgen vullen.

7 Laatst bewerkt door etmc (04-08-2011 09:13)

je kan bavarois geen 2 dagen bewaren, iig das niet aan te raden want t kan dat ie niet meer goed is...

en bbr al helemaal niet

8

Ik vind het ook een beetje eng om nu al de bavarois te maken voor zaterdag.Ik zelf zou dat niet doen.Ook niet voor eigen gebruik.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

9

En wanneer zouden jullie de bavarois dan maken ? Morgen en morgen vullen ? Zaterdag heb ik echt geen tijd meer  :(

10

morgen dan..

11

Ok ... Thx voor de antwoorden ...
De taart met frosting zit nu al in de frigo :-) (wel niet helemaal zoals ik in gedachten had)
Morgen ga ik dus de bavarois-taart maken ...

12

etmc schreef:

je kan bavarois geen 2 dagen bewaren, iig das niet aan te raden want t kan dat ie niet meer goed is...

en bbr al helemaal niet

Bavarois van de mix is echt geen probleem hoor. Wat over is van een taart voor vrijdag, dus donderdagavond gemaakt, eten wij hier op zaterdag of zondag als toetje en dan smaakt het nog heerlijk!

Net als andere zuivel: na opening nog drie dagen houdbaar mits de uht niet overschreden wordt  :D

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

13

Hm op school leer ik dat zulke producten niet langer dan een dag meegaan ivm besmetting..

14

etmc schreef:

Hm op school leer ik dat zulke producten niet langer dan een dag meegaan ivm besmetting..

dit is omdat ze er vanuitgaan dat het nog verkocht moet worden en de klant het ook nog moet kunen bewaren
zolang er geen rauwe eieren ingaan kun je het best 2 of 3 dagen bewaren, wel koud natuurlijk

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

15

slagroomtaarten en dingen met gele room kan je echt niet 3 dagen bewaren...