1

Onderwerp: Taart met strik in koelkast?

Ik las net ergens dat je een taart met een strik beter niet kunt invriezen, vanwege condens. Dan zou de strik inzakken als de taart ontdooit is.

Weet iemand of dit ook geld voor de koelkast?
Moet morgen namelijk een taart maken met een strik. Zal ik die dan het beste zo laat mogelijk erop plaatsen vlak voordat ze hem halen?
De taart is pas voor de volgende dag, dus geheid dat zij hem een nacht in de koeling zet...

2

Re: Taart met strik in koelkast?

Strik pas erop zetten wanneer de taart niet meer in de koeling hoeft. Evt. uitleggen aan de klant en voordoen hoe ze 'm eraf kunnen halen?

3

Ja, ik zou de strik er ook zo laat mogelijk op zetten. Anders loop je idd het risico dat deze inzakt als de taart uit de koeling komt. Succes!

4

ok, maar ze komt hem vanavond ophalen, en zet hem bij haar thuis een nacht in de koeling...

De strik kan er niet apart afgehaald worden, omdat er krulletjes enz. omheen en doorheen zitten...

5

Zit er een vulling in die niet per se in de koelkast hoeft, dan kunnen ze 'm ook in een garage zetten of zo als dat koeler is dan in huis. Een beetje een middenweg.

6

Dit 'probleem' heb ik dus ook voor volgend weekend. Ik wil een tiara maken van fondant en deze staat bij hun ook een nacht in de koelkast. Ik heb wel verschillende topics hierover gelezen en de ene zegt dat het wel kan en de andere niet. Ligt misschien aan de soort fondant en wel/geen tylose?

7

Ik heb al verschillende keren een strik gemaakt die ook in de koelkast is gegaan, toevallig gisteren ook nog en bij mij is het nog nooit mis gegaan. Ik gebruik altijd fondant van Bakels met tylose. Je kan het even uittesten. Als je extra lussen hebt gemaakt, zou ik er eentje in de koelkast leggen. Dan kun je zien of hij zacht is als je hem eruit haalt.

Succes ermee!

8

Dat is een slim idee! Ik heb 2 extra lussen, dus leg er meteen 1 in!

In de garage kan helaas niet ze zijn beide gevuld met chocoganache....

Ik meen het zelf ook wel eens eerder in de koeling te hebben gehad, en er ging niks mis, maar weet zo niet meer voor hoe lang dat was...

9

chocoganache hoeft toch niet in de koeling, als je room boven de 80 graden is geweest?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=15183

10

Ik zie het ja! Geen idee of de room boven de 80 graden is geweest... Heb de slagroom gekookt en daarna de chocolade erbij gedaan.

Omdat er slagroom in zit dacht ik dat het gekoeld moest staan...