1

Onderwerp: kleurstof bedorven?

Hallo

Toen ik gisteren mijn marsepein wilde kleuren met wilton icing colours gel,bleek die in ineens vloeibaar! :s
Ik ben er zuinig op en gebruik telkens een andere prikkertje om te kleuren. Maar niets is uit te sluiten, dus ik denk dat het toch per ongeluk vies is geworden door de marsepein. Heeft iemand dit ook welleens gehad? Is de kleurstof nu bedorven?
Ik ga in ieder geval nieuwe kopen want ik durf het nu niet meer te gebruiken.

Heel graag reacties !

Zonder taart geen feest!

2

Re: kleurstof bedorven?

Ik draaide vorige week een nieuw potje blauw open van wilton, deze was ook zo goed als vloeibaar....
hij kleurde wel goed en hij was verzegeld toen ik 'm kocht? ik weet niet waar het aan lag.

groetjes dorien

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

3

jufdorien schreef:

Ik draaide vorige week een nieuw potje blauw open van wilton, deze was ook zo goed als vloeibaar....
hij kleurde wel goed en hij was verzegeld toen ik 'm kocht? ik weet niet waar het aan lag.

groetjes dorien

Hoi Dorien,

Dan kan hij niet bedorven zijn lijkt me. bij mij kleurde hij ook goed maar ik was dus niet 100 % zeker dat het niet bedorven is. Je werkt toch met etenswaren. maar wel maf!

groetjuhs Corien

Zonder taart geen feest!

4

denk dat het met de temperatuur heeft te maken heb hetzelfde probleem ;)

5

heb ook soms last van heel vloeibare kleurgel van Wilton; ook bij mijn nieuw gekochte set gebeurd het; ik heb hem extra geschud, dat scheelt iets. Kan verder volgens mij trouwens geen kwaad, zeker niet als je nooit 2 keer met dezelfde prikker er in komt.
groetjes en succes

voortaan wensen met een Taartje i.p.v. een kaartje... door wensTaart

6

Bedankt voor jullie reacties. ben enigszins gerustgesteld. :)

Groetjuhs Corien

Zonder taart geen feest!

7

Ik denk ook niet dat het bedorven is, en zolang het niet 'stinkt' is het dat zeker niet... bedorven dingen zouden echt moeten stinken volgens mij

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!