1

Onderwerp: Mijn eerste cupcakes

Nadat ik afgelopen zaterdag en zondag mijn eerste taart heb gemaakt heb ik vandaag mijn eerste cupcakes gemaakt. Ik had een plunger besteld en die wilde ik meteen proberen. Aangezien mijn vriend graag cakejes wilde heb ik het maar gewoon geprobeerd. Het viel weer erg tegen (wat plakt het nu zeg!!!) Maar ik vind ze er wel schattig uit zien!
Tips zijn altijd welkom!!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y3DGPLO4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FS8TAATE.jpg

Groetjes Puck

2

Re: Mijn eerste cupcakes

Ik zie dat bij u ook de papiertjes los laten ?
Dat probleem heb ik dus ook telkens weer ...

Zijn schattig!!!  :thumb:
Ik heb ook het probleem dat de papiertjes los laten dus als iemand tips heeft  :Y

Every day is a day for Cupcakes!

4

Ik denk dat niemand tips heeft :nooo

Groetjes Puck

5

Ik heb dat probleem nog nooit gehad....

Wat voor papiertjes gebruiken jullie?

6

Ik heb gewoon papiertjes van de hema en die ik ooit eens bij een pak mix heb gehad van de supermarkt.
Zou het daar aan kunnen liggen?

Groetjes Puck

7

Ik zweer bij de papiertjes van House of Mary,die laten absuloot niet los!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-MPKUGKY3.jpg

8

Idd House of Mary is heel goed. Maar ook het bakken in een muffinvorm is fijner, dan laten ze ook minder snel los. En kijken of het vetvrije zijn. Papiertjes met vet erin zijn ook minder, die laten heel snel los;)

Het leven is kort, dus geniet er daarom extra van!

9

Ik heb ook een blik voor 12 cc's. Ik zal eens andere papiertjes gaan proberen dan. Want ik vind het zo sonde.
Ik heb vorige keer wel een recept gebruikt van internet. Nu heb ik funcake mix gekocht dus dat ga ik ook nog proberen!

Groetjes Puck

10

Ik heb ook nooit last van dat loslasten! En ik heb gewoon van die goedkopen hema papiertjes. Maar ik zet ze wel altijd in een vorm hebben jullie dat ook gedaan?

En trouwens super leuke cakejes!

11

Bij sommige heb ik het ook dat het loslaat.. en wat ik dan doe.. het gewoon weer vastplakken..;) met eetbare lijm...

Ik zweer bij Culpitt en bij House of marie.. voor de zilveren zijn die van PME ook heel goed..

Carpe Diem... dat heb ik zeker geleerd het afgelopen jaar..

12

De manier waarop ik het doe en ik geen last heb van loslatende papiertjes van welk merk dan ook ( heb zelf die van de HEMA meestal, maar ook bij andere merken ging het zo goed) is :
- papiertjes in bakblik doen
- vullen en bakken
- als ze klaar zijn niet uit bakblik halen met je handen maar er een snijplank opleggen en het bakblik omkeren.
-bakblik verwijderen
-op die manier de cc's goed aflaten koelen voordat je ze vastpakt

Gaat totnog toe altijd goed op deze manier.
Voordeel van het omgekeerd laten afkoelen is dat je ook nog eens mooie strakke bovenkanten hebt :P

Succes ermee :)

13

Nog nooit last gehad van loszittende papiertjes. En inderdaad de tip van hierboven, het omgekeerd laten afkoelen, werkt super. Succes!

14

Papiertjes van de ah laten bij mij ook nooit los...