1

Onderwerp: Taartmix moscovisch van bakzolder?

Weet iemand hoe de taartmix van de bakzolder is?
En of moscovisch de goede is voor 'ons' doel..?

Ze hebben namelijk nogal veel aan mixen...hihi, maar ik ben er vd week in de buurt denk ik...

Grt irene

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

2

Re: Taartmix moscovisch van bakzolder?

In het begin heb ik verschillende mixen geprobeerd, deze van de bakzolder  bevalt mij het best. daarnaast raad ik je hun bavarois aan  erg makkelijk en (vooral de nougat) errug lekker.

Ik sta bijna elke week wel even binnen om iets te halen (meestal mix of fondant) en ben super tevreden over al hun producten. ik zeg gewoon halen!

Ik hoop dat je er net zo blij mee zult zijn als ik  :)

Liefs Lis

woman are angels, and when someone breaks our wings, we simply continue to fly... on a broomstick, after all we are flexible... ;)

3

Ohhhh, gevaarlijk dus... Ik woon in reeuwijk en dat is normaal nogal rijden, maar als ik dan in de buurt ben.... :D

Ik zag zoveeeeeeel op de site...
De americolor redred, wordt fondant dan ook echt rood ipv roze?...ik ga verlanglijstje maken..hihihi

Grtls Irene

4

maar goed dat je op veilige afstand woont hihi, bij ons in t dorp zitten ze ook maar dan kleiner (lees dieren winkel met 1 stelling bakspullen, dus als ik wat nodig heb dan nemen ze het mee naar biddinghuizen (k kom er bijna nooit O-) )

ik gebruik meestal de kleurstoffen van wilton en ik heb een christmas red van Spectral Concentrated Paste Colours dus durf niet helemaal te zeggen of de americolor het net zo goed doet maar in principe ben ik altijd erg tevreden over mn kleuren.

enneh tip van flip: ik raad je de nougat bavarois aan! bij mij is het elke keer een hit, ik gooi altijd alle ingredienten tegelijk in de kom en mix tot het zeg maar slagroom dik is werkt helemaal perfect.

nou heel veel bestel/bakplezier ik weet zeker dat je er plezier van hebt

liefs lis

woman are angels, and when someone breaks our wings, we simply continue to fly... on a broomstick, after all we are flexible... ;)

5

Je bent de tweede al met nougatbavarois....en ik hou helemaal niet van nougat...maar begin toch te twijfelen nu, want bavarois is toch anders dan pure nougat...hihihi...erg toch...

Ik ga woe of dond...kan nog even twijfelen... O-)

Grtls Irene

Die moscovische mix zit daar dan boter in (in de mix zelf bedoel ik, dus niet dat je het zelf moet toevoegen)?
In een recept voor moscovisch gebak gaat nl boter en een beetje boter in het kapsel lijkt mij wel lekker...

Life is what you bake it.

7

Geen idee ...ik zal eens op het pak kijken..als ik er ben...ik heb altijd funcakes biscuitmix...doet het ook perfect...dus vandaar mijn topic over deze..hihi

Grtls Irene

Ilucya schreef:

Geen idee ...ik zal eens op het pak kijken..als ik er ben...ik heb altijd funcakes biscuitmix...doet het ook perfect...dus vandaar mijn topic over deze..hihi

Zou je ook voor mij willen kijken voor de berucht bavarois??
Want daar ben ik nu wel heel nieuwschierig naar!!
En als je nog wat leuks ziet dan houdt ik mij aanbevolen....

Gr. Manon

Bakken is mijn passie!!!

9

Taartenmarie schreef:

Die moscovische mix zit daar dan boter in (in de mix zelf bedoel ik, dus niet dat je het zelf moet toevoegen)?
In een recept voor moscovisch gebak gaat nl boter en een beetje boter in het kapsel lijkt mij wel lekker...

Nee, zit geen boter in, alleen eieren en water. Hij is wel erg lekker vind ik zelf:P

10

Lweedage schreef:
Taartenmarie schreef:

Nee, zit geen boter in, alleen eieren en water. Hij is wel erg lekker vind ik zelf:P

Dank je wel! Ik vind het wel gek dat ze het dan moscovisch noemen...

11

Hoi,

ik gebruik de laatste tijd ook alleen maar de moscovische mix van de bakzolder. vervolgens gebruik ik weer de schema's van hier. dat bevalt mij prima!

de bavarois mixen zijn erg lekker en gemakkelijk. tot nu toe heb ik ze alleen voor dessert gebruikt.

groetjes, Marije

12

Taartenmarie schreef:
Lweedage schreef:
Taartenmarie schreef:

in die van zeelandia zit wel boter...
en haar antwoord slaat op wat je erbij doet maar dat was niet de vraag...

13

etmc schreef:
Taartenmarie schreef:
Lweedage schreef:

in die van zeelandia zit wel boter...
en haar antwoord slaat op wat je erbij doet maar dat was niet de vraag...

Dus... er zit geen boter in de mix. Moet je dat wel zelf toevoegen?
Laat ik het anders vragen: heb je met de mix van de bakzolder uiteindelijk een kapsel waar boter in zit?

14

ik weet niet hoe dat met die van de bakzolder zit want ik kan op internet geen ingrediëntenlijst vinden maar die van zeelandia bevat boter.
het is in principe best wel verplicht dat er boter inzit maar ik zie op die van justmixit ook niks staan over boter... toch maar weer overstappen op zeelandia dan..

15

Ik gebruik de taartmix moscovisch van de bakzolder.
Erg lekker en luchtig. Prima geschikt voor een mooi kapsel.

Ingredienten: suiker, tarwebloem, tarwezetmeel, emulgator, gemodificeerd zetmeel, rijsmiddel, magere melkpoeder, aroma, glucosestroop.

Hoop dat ik iemand plezier doe met t lijstje ingrediënten. (van de zak af)

www.taartenetalage.nl,
De foto etalage van mijn taarten.

16

Als ik op de ingredientenlijst van zeelandia kijk, zit er ook geen boter in de moscovische mix.

groetjes, anne-mieke

17

Maestro moscovisch heeft wel boter... En die gebruik ik ook altijd