1

Onderwerp: Vullen met Botercreme

Hallo,

Ik heb net een funmix botercreme mix gekocht.
Kan ik hiermee ook de cupcakes vullen?
De cupcakes staan al in de oven en ik heb geen appelboor. Zijn er nog andere tips waarmee ik een gat in de cupcakes kan maken?
En wanneer moet ik dit doen? Als ze helemaal afgekoeld zijn neem ik aan?

Alvast harstikke bedankt!

Groetjes Puck

Groetjes Puck

2

Re: Vullen met Botercreme

cc's goed af laten koelen, vervolgens met spuitzak met fijn spuitmondje gewoon in de cupcake prikken en voorzichtig knijpen.

N-Joy Cakes

3

Ik snij met een aardappelschilmesje een 'dakje' uit de cupcake en plaats die dan later weer terug.

4

Indien je niet versiert met botercreme maar alleen wilt vullen: ik heb onlangs cupcakes gevuld met een spuitzak waar ik gewoon een klein puntje vanaf geknipt heb...

Sweet addiction...

5

en is zo´n spuitzak dan stevig genoeg om in een cc te steken?

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Bij mij werkt het vullen met een spuitzak niet, ondanks de harde spuitmond. Ik denk dat een spuitzak waar een puntje afgeknipt is helemaal niet zou werken...
Ik heb een ringenuitsteekset en gebruik daar een groter maat rondje voor dan de appelboor. Van het uitgestoken rondje snij ik dan de helft af die ik dan op de vulling leg zodat het weer een heel cc'je lijkt. Het is wel meer werk dan met een spuitzak maar het wordt wel mooier, en meer vulling..... :9
Wanneer je deze set niet hebt zou ik het ook met een scherp mesje doen, zoals DebbieDaniel zegt..

7

Nou ik heb ze gisteren gevuld:D Met botercreme mix.
Ik heb met een mesje een stuk eruit gesneden (ging verrassend goed) en gevuld met een spuitzak daarna.
Ik heb er daarna fondant op gelegd en een bloemetje. Hartstikke bedankt voor de hulp :Y  :)

Groetjes Puck

8

Prinses013 schreef:

Nou ik heb ze gisteren gevuld:D Met botercreme mix.
Ik heb met een mesje een stuk eruit gesneden (ging verrassend goed) en gevuld met een spuitzak daarna.
Ik heb er daarna fondant op gelegd en een bloemetje. Hartstikke bedankt voor de hulp :Y  :)

Ik begrijp dat je geen 'kapje' meer op de vulling hebt gelegd? Dat deed ik de eerste keer (ook) niet en toen werd de marsepein, wat op de vulling lag, zacht. De marsepein die op de cake lag bleef hetzelfde.

9

Nee klopt. Ik had prongelijk alles al weggegooid maar dat is iets wat ik de volgende keer zeker ga doen! Nu werd de fondant best bobbelig!

Groetjes Puck

10

Esther68 schreef:

Bij mij werkt het vullen met een spuitzak niet, ondanks de harde spuitmond. Ik denk dat een spuitzak waar een puntje afgeknipt is helemaal niet zou werken...

Ik denk trouwens dat het ook afhangt van hoe stevig je ccs zijn. Ik heb wel eens gevuld met een spuitmondje (maar dan wel jam en geen bc)en dat ging prima, maar het waren ook zachte cc's Ik denk dat het met bv Nigella evt niet werkt.

If life gives you lemons, make lemoncurd.