1

Onderwerp: Zeemeermin

Hoi allemaal,

Ik ga een zeemeerminnentaart maken en ik vraag me af hoe ik de staart maak. En dan bedoel ik niet de schubben, daar zijn al veel topics over, maar de staart in zn geheel. Moet dat van massief marsepein of zal ik het uitsnijden uit cake en dan bekleden met marsepein? Massief marspein lijkt mij zo zwaar namelijk.. En als ik hem uitsnij en bekleed, kan ik dan biscuit gebruiken of beter cake?

Groetjes Anne

2

Re: Zeemeermin

Het hangt ook ervan af hoe groot de zeemermin wordt. Ik heb hem van marsepein gemaakt. Hier kan je mijn taart zien http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=159153

en voor meer foto's op mijn FB pagina (link in mij ondertekening)

3

Die is leuk gelukt! Hij ziet er ook niet zo zwaar uit. Is je marsepein is niet ingezakt? Het gezichtje vind ik echt heel cute!

4

Anne2712 schreef:

Die is leuk gelukt! Hij ziet er ook niet zo zwaar uit. Is je marsepein is niet ingezakt? Het gezichtje vind ik echt heel cute!

dank je... de staart is misschien net iets platter geworden, maar niet ingezakt...

5

Gat het toch maar proberen dan, massief marsepein. Is wel het makkelijkste denk ik! Bedankt voor de tip!

6

Anne2712 schreef:

Gat het toch maar proberen dan, massief marsepein. Is wel het makkelijkste denk ik! Bedankt voor de tip!

Ik weet niet wat je nou met 'massief' marsepein bedoelt (1:1 of zo?).
Ik heb hem van 1:3 groene marsepein gemaakt en nog een beetje gemengd met fondant om de kleur wat lichter te krijgen.

7

Het kan misschien zijn dat Anne bedoelt dat de staart dan in zijn geheel van marsepein is, en geen cake eronder?
Vandaar massief marsepein? :think:

Ik taart, jij taart, wij taarten, wij hebben getaart... Taarten is een werkwoord!

8

ik heb de staart idd ook van marsepein gemaakt en in vorm gewreven.

Groetjes, Dorothea.

9

ook een poos geleden gewoon met een massieve staart gemaakt.

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=97016

Ging erg goed zakte of deukte mijn taart niet door in.

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

10

Ik bedoel met massief marsepein idd gewoon helemaal van marsepein zoals Cinneke zegt! Bedankt voor de tips, ik ga lekker boetseren vanavond :)