Re: 2 bruidstaarten van deze week...

Mirzan schreef:

Natuurlijk prachtig weer en de tip van de side stripes moet ik ff onthouden, ze zijn helaas even uitverkocht  :|

Tja.... ik vind dat er op taartengebied heel veel is uitverkocht. Zal wel door de hype komen....  :s

Taarten op bestelling en WORKSHOPS.....
www.taartendroom.nl

52

Prachtige taarten!!

Ik heb net gisteren iemand beloofd om in oktober voor zijn bruiloft een bruidstaart te maken dus dit soort inspiratie kan ik goed gebruiken.

Mag ik vragen waarom jij fondant gebruikt ipv marsepein. Ik persoonlijk vindt fondant midner lekker.

Welke maten zijn de drie lagen van deze taarten?

Ik ben mij even flink aan het inlezen op de taarten, tot nu toe waren mijn creaties enkellaagse taarten voor de verjaardag van mijn dochter. Dus dit wordt wel een leuke uitdaging.

ze zijn weer prachtig

cake my day

Mark schreef:

Prachtige taarten!!

Ik heb net gisteren iemand beloofd om in oktober voor zijn bruiloft een bruidstaart te maken dus dit soort inspiratie kan ik goed gebruiken.

Mag ik vragen waarom jij fondant gebruikt ipv marsepein. Ik persoonlijk vindt fondant midner lekker.

Welke maten zijn de drie lagen van deze taarten?

Ik ben mij even flink aan het inlezen op de taarten, tot nu toe waren mijn creaties enkellaagse taarten voor de verjaardag van mijn dochter. Dus dit wordt wel een leuke uitdaging.

Ik vind fondant mooier, kan je strakker mee werken is mijn mening en de kleuren zijn vaak mooier omdat fondant aardig wit is en fondant wat creme kleurig als basis.

Daar komt bij dat je marsepein heel lekker vind OF echt niet lekker, meestal zit daar niks tussenin, terwijl fondant (of te wel veel suiker) wat neutraler van smaak is....

Succes met je taart!!!

www.taartendroom.nl

55

Ik had al een paar dagen niet in de parade gekeken  :o  Dus zie deze nu voor het eerst en wil toch nog even zeggen dat ze wederom supermooi zijn!!!! Beide hebben ook hele mooie kleurencombi's!!

56

Wauwie, wat maak jij mooie taarten! (ook even op je site gekeken). :Y

Hoop ooit ook zo goed als jij te worden.

Groetjes, nieuw lid, Wendy75

(zou in het najaar wel een workshop willen volgen, maar hier kom ik bij je op terug).

57

Ze zijn (alweer  :D  ) prachtig!!!

58

Waauw Peggy, wat een geweldige taarten weer, vooral de eerste  :thumb:

59

Je taarten zijn, zoals altijd, weer prachtig.

Werk je met fondant, marsepein, gemixed, soms het 1, soms het ander?

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

oooooooohhhhhhh... al een paar jaar roep ik dat ik niet wil trouwen, maar moet zeggen dat als ik naar je taarten kijk, het zomaar eens zou kunnen veranderen :D
nadat ik de taart voor mn oom gemaakt had die ging trouwen zei ik ook dat ik m'n eigen taart zou gaan maken als het ooit zover zou komen, niet dat ik het goed kan, maar het idee dat je het zelf gemaakt hebt is natuurlijk wel heel erg gaaf! maar hoe langer ik erover denk...zie me al staan met een hoop stress een dag vantevoren... om dan maar mn mond te houden over hoe die taart eruit zal gaan zien als ik hem maak :lol:   
zoiets prachtigs krijg je nooit voor elkaar...
geniet lekker van alle mooie kunstwerken die hier op het forum voorbij komen, en jij bent een van mn favorieten :Y
ben benieuwd naar de volgende taarten die je gaat maken!
groetjes neeltje

61

Ben het met je eens dat fondant mooiere kleuren heeft en strakker werkt, maar de meeste mensen die ik ken vinden het niet lekker.

Hoe voorkom je dat het hard wordt?

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

62

Die 1ste ziet er echt wel superstrak uit.  De 2de vind ik dan weer uit het oog springen door de frisse kleuren.

ivm de fondant of marsepein kwestie.  Ik ga morgen eens iets proberen met chocolade om zo'n strak effect te bekomen.  Ik lust geen marsepein en fondant ben ik ondertussen al moe gegeten dus op zoek naar iets nieuws  :)

Hee Peggy, ja nu weet ik je te vinden hoor;)

Prachtige taarten weer, en je pa nog gesproken?

Ik hoor t wel he!  ;)

Geweldig, vind je werk zo enorm inspirerend!

65

heel mooi!

66

Prachtige taarten heb je weer gemaakt!!

Toch vind ik het persoonlijk erg jammer dat je op de bruidstaarten met bloemenmalletjes werkt ipv mooie zelf gemaakte bloemen  ;)
Heeft altijd toch net wat meer uitstraling vind ik  :o

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

Annemarie29 schreef:

Je taarten zijn, zoals altijd, weer prachtig.

Werk je met fondant, marsepein, gemixed, soms het 1, soms het ander?

Ik werk alleen op aanvraag met marsepein, vind fondant zelf mooier en strakker werken. Vind zelf dat er wel heel veel verschil zit in de fondant. Donkere kleuren zoals rood en zwart maak ik MEESTAL van marsepein omdat ik die qua kleur mooier vond blijven dan fondant door de olie die erin zit...

www.taartendroom.nl

appeltaartenvrouwtje schreef:

oooooooohhhhhhh... al een paar jaar roep ik dat ik niet wil trouwen, maar moet zeggen dat als ik naar je taarten kijk, het zomaar eens zou kunnen veranderen :D
nadat ik de taart voor mn oom gemaakt had die ging trouwen zei ik ook dat ik m'n eigen taart zou gaan maken als het ooit zover zou komen, niet dat ik het goed kan, maar het idee dat je het zelf gemaakt hebt is natuurlijk wel heel erg gaaf! maar hoe langer ik erover denk...zie me al staan met een hoop stress een dag vantevoren... om dan maar mn mond te houden over hoe die taart eruit zal gaan zien als ik hem maak :lol:   
zoiets prachtigs krijg je nooit voor elkaar...
geniet lekker van alle mooie kunstwerken die hier op het forum voorbij komen, en jij bent een van mn favorieten :Y
ben benieuwd naar de volgende taarten die je gaat maken!
groetjes neeltje

Wat een complimenten Neeltje.... ik relax nog even 2 weekjes en dan komen mijn creaties weer voorbij, hihi.

www.taartendroom.nl

Annemarie29 schreef:

Ben het met je eens dat fondant mooiere kleuren heeft en strakker werkt, maar de meeste mensen die ik ken vinden het niet lekker.

Hoe voorkom je dat het hard wordt?

Weet niet of het dan aan je fondant ligt, maar ik vind de fondant waar geen tylose in is gedaan en waar ik mee bekleed niet hard worden. Misschien ligt het aan de soort of zo....

www.taartendroom.nl

Taartjevan10tje schreef:

Hee Peggy, ja nu weet ik je te vinden hoor;)

Prachtige taarten weer, en je pa nog gesproken?

Ik hoor t wel he!  ;)

Nee.... die's op vakantie hihi.

www.taartendroom.nl

Mamav2Boys schreef:

Prachtige taarten heb je weer gemaakt!!

Toch vind ik het persoonlijk erg jammer dat je op de bruidstaarten met bloemenmalletjes werkt ipv mooie zelf gemaakte bloemen  ;)
Heeft altijd toch net wat meer uitstraling vind ik  :o

Begrijp wat je bedoelt hoor, maar echte bloemen uit de hand vind ik echt afschuwelijk om te doen en dan ben ik nog niet enthousiast over het reslutaat.... ach... ieder z'n ding. Laat mij maar decoreren en boetseren, maar Echt-lijkende bloemen laat ik aan een ander over  ;)

www.taartendroom.nl