1

Onderwerp: Een prikker met boetseren

Hoi hoi,

Ik heb een vraag m.b.t het boetseren. Ik vind het namelijk erg leuk om te doen, maar ik loop elke keer tegen hetzelfde probleem aan! De fondant wil niet blijven plakken aan de sateprikker of aan de floral wire! Hoe laten jullie iets hieraan plakken? Vooral een hoofdje zakt zo over de prikker heen en dan zit er aan de bovenkant een gat!

Groetjes!

2

Re: Een prikker met boetseren

het wil nog wel eens helpen als je de scherpe punt van de prikker afknipt en dan in het hoofdje stopt.  :Y
en gebruik je wel tylose door de fondant? Dit hard eerder uit en dan heb je ook minder kans op zakken en gaten in het hoofd!  ;)

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

3

Doop de saté- cocktail prikker ook even in de eetbare lijm, en veeg hem dan af aan de bovenkant van je hand om het teveel er af te vegen, dan houdt het ook beter vast  :Y

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4 Laatst bewerkt door Annelies (03-08-2011 23:49)

Misschien dat je het probleem wat beter kunt omschrijven....?

Als je een hoofdje hebt geboetseerd, wanneer komt dan de prikker door het hoofdje? Tijdens het drogen of als het op het lijfje staat?
In beide gevallen knip je de prikker kort genoeg om niet boven het hoofdje uit te kunnen komen en laat je het lang genoeg om het hoofdje op zijn plaats te houden.
Of heb ik jouw probleem niet goed begrepen....?

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

5

Dank jullie wel voor de tips ik ga ze komende week uitproberen!!!