1

Onderwerp: Molletje boetseren

Hoi,
Ik wil graag een molletje boetseren die ui tde grond komt, maar kan helemaal geen how to vinden van hoe je de grond een beetje als molshoop laat lijken..iemaand een goed idee?
Hagelslag 'is het niet' en met fondant weet ik even niet zo goed hoe...

Grt irene

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

2

Re: Molletje boetseren

Ik heb wel eens gelezen dat ze aarde maken van gemalen bestogne koeken.Misschien is dat een idee?

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

3

Oh ja, dat is een idee, en dan een beetje chocopasta voor een 'modderig' effect...ga ik proberen..
Dank  :Y

Grtls Irene

4

Of Oreo-koekjes?

Ik heb het zelf gedaan met vlokken fijngestampt. Tis dan net geen cacao en heeft een betere kleur. Ik heb trouwens de mol niet in een hoop gedaan maar 'gewoon' uit de grond laten komen.

Voor mijn taarten kijk op: www.tiptoptaarten.nl!!

6

Oh leuk!!! Ik zie hem links...hij is gaaf.... Thx!!! :thumb:

Grtls Irene

ik hou dit topic in de gaten heb net molletje getekend voor een puzzel maar een leuke how to om molletje te boetseren lijkt me ook wel wat  :Y

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

8

Hahaha, mij ook maar ik kan toch niet blijven zeuren en vragen...hahahaha.... :o

Grtls Irene

de dag is nog niet om ;)  komt misschien wel een reactie en of anders wordt het uitproberen :)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

10

Ik hoef hem pas over anderhalve wk te maken, we passen kombuis van vrienden en ze hebben kippen, konijnen, hond etc dus vandaar dat ze oppas nodig hebben, mooi huis midden in natuur en om je heen weiland en bos....en dus...mollen...en daar worden ze gek van, dus een molletje waarvan ze de kop kunnen afbijten leek me wel leuk..hihi gemeen hè??
Maar kan nooit heel moeilijk zijn, als hij alleen maar uit grond hoeft te komen..kga t gwoon proberen...hihi :Y

Grtls Irene

11

Een paar maanden geleden heb ik herfst cc's gemaakt, dit molletje was er één van

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IQ6UMJNU.jpg

Ik heb een klein bergje gemaakt van marsepein, daar heb ik het molletje opgezet en vervolgens bruine basterdsuiker om het bergje gedaan (volgens mij heb ik deze wel heel licht ingesmeerd met een beetje eetbare lijm of water).

Het molletje was eigenlijk heel simpel, ik had een bolletje gemaakt en daar aan 1 kant een puntje aan gedraaid.
Dit puntje iets uit het midden maken.
Oogjes en neusje erop, dan op het bergje zetten, nadat ik de basterdsuiker erop had gedaan de pootjes erop gedaan.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is (blijft lastig uitleggen).

succes

groetjes karin

12

Helemaal super, Karin..dank je wel!!!  :Y
Dit zou ik als beginneling toch moeten kunnen ...en dan bedoel ik nietndat je cupcake te simpel is... ;)
Ik vind hem erg lief!!! En je legt duidelijk uit! Bruine suiker...had ik nog niet bedacht...ik denk te moeilijk geloof ik..... :s

Grt irene

Grtls Irene

13

haha, dat is meestal zo.....heb ik ook vaak last van, dan ben ik van alles aan het bedenken en de oplossing is veel simpeler.

groetjes karin

14

Hihi, nou gelukkig maar....en dank voor dit forum....dat scheelt al zoveel gedoe en mislukkingen...hahahahaha
Bedankt!!!

Grtls Irene