1

Onderwerp: Help, ik kom er niet uit!

Voor overmorgen mag ik een bruidstaart maken, waarvan alles al vaststaat.... Ik kan eigenlijk helemaal niets zelf verzinnen....

Hij moet worden als volgt:

-4 laags, alle lagen rood.
-Bovenop: rode lussenstrik met witte randjes
-Bovenste en derde taart: met kleine ruitjes
-Tweede en onderste taart met grote ruitjes, met hierin parelmoerwitte parels
-Iedere laag afgezet met een parelrand
-Staat op een zilverkleurig cakeboard

Ik mag alleen decoreren met witte parelmoer rozen (van 1 grootte, ongeveer 4 cm doorsnede, van een mold) en witte bloesemblaadjes. Maar dan wel zo dat het speels wordt, mag niet symmetrisch worden....

Ik mag nog net een beetje dusten met rood.

Ik weet niet hoe ik het moet aanpakken, mijn taarten probeer ik juist altijd zo strak mogelijk te krijgen ;)

Hoe moet ik dit nou 'speels' en 'nonchalant' decoreren?

Help!

Jacqueline

2

Re: Help, ik kom er niet uit!

:s  hmm met deze decoratiewensen wordt dat inderdaad heel moeilijk...

Facebook fanpagina: Julie's Taarten

3

Zoals ik het lees, heeft het bruidspaar/opdrachtgever weinig ruimte gelaten voor 'speels'. Wellicht handig omdat een volgende keer ook aan ze uit te leggen.
Maar met de rozen kun je vast wel wat, als je groepjes van verschillende oneven aantallen gebruikt. Hier en daar wat bloesemblaadjes laten vallen.
Misschien bedoelen ze met speels dat ze de rozen niet netjes verdeeld met b.v. steeds keurig 3 ruitjes er tussen willen.

Ben benieuwd naar het eindresultaat, jou taarten zijn altijd erg mooi dus het komt vast wel goed.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

4

jeetje moeilijk hoor, inderdaad laten al hun wensen niet veel ruimte over voor "speels" decoreren.

ik zou het ook laten lijken dat de blaadjes erop zijn gewaaid, verder kan ik je helaas ook niet helpen.

Ben benieuwd wat je ervan gaat maken, het wordt vast weer een groot succes. :Y

groetjes karin

5

Best lastig om "speels" te decoreren als de wensen al zo vast liggen. :/
Zou je de rozen + blaadjes niet "om en om" op elke laag kunnen doen? Dus bijv. op de bovenste taart wat rozen rechts, op de 2e taart wat rozen links, de 3e taart de rozen rechts en op de onderste taart de rozen weer links?
En misschien kun je nog iets doen met de parelrand? Bijv. op de bovenste en onderste taart een dubbele parelrand en op de 2 middenste taarten een enkele parelrand?
Ik zeg maar even wat hoor... kom geloof ik niet zo ver... :lol:

6

Haha, probleem is juist dat ik geen blaadjes kan gebruiken, want blaadjes zo los moeten dun zijn, en die van de mold zijn dat niet. Kan ik niet iets doen met die witte (met een beetje rode dust) bloesempjes?

Jacqueline

7

ooooh haha, ik dacht dat je die bloempjes en blaadjes had....
Misschien is het dan leuk om inderdaad de bloesem te maken en met daarin een rood knopje en een heel klein beetje dusten op de randjes. en deze hier en daar in kleine bosjes op de taart decoreren.
Of je laat het helemaal weg en maakt er juist een superstrakke taart van (precies zoals besteld) en verder niet.
Wel gek trouwens dat ze verder alles in strakke lijnen willen en de bloemetjes dan juist heel willekeurig (dat maakt het waarschijnlijk juist nog moeilijker voor je)

groetjes karin