1

Onderwerp: tips voor spekkoek en ervaringen

Ik heb het nog nooit gezien en of geproefd...heb een bestelling voor dec voor bruidstaart..nu was de vraag of ik ook een laag spekkoek erbij kon doen..dus wie heeft spekkoek vaker gemaakt....wie heeft tips en goede recepten...en kan dit evt ook bekleedt worden met marsepein/fondant?
Ik hoor het graag...alvast dank je wel....

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

2

Re: tips voor spekkoek en ervaringen

Spekkoek kun je beter niet bekleden met fondant of marsepein, dat smaakt echt niet erbij. Spekkoek heeft zelf al veel smaak, wordt ook echt als lekkernij geserveerd in plakjes/puntjes van1/2 cm dik.
Kijk eens bij een toko in de buurt of ze daar een stukje verkopen, kun je het zelf uitproberen. Zeker als je niet weet hoe het moet smaken kun je snel de fout in gaan.
Hou er ook rekening mee dat het een hele bewerkelijke koek is, er gaat veel tijd zitten in het bakken. Dat zul je ook wel zien aan de prijzen in de toko.
In Oosterhout of Breda zul je zeker wel een toko vinden die het verkoopt. Succes!

3

dat is weer eens wat anders, ik heb het zelf nog nooit gemaakt en kan je dus niet helpen aan een goed recept, kan me voorstellen dat je voor een bruidstaart niet zomaar een recept wil proberen.

Ik heb het wel eens gegeten en ik weet niet of het lekker is om de spekkoek te bekleden met marsepein of fondant....de combinatie lijkt me niet zo lekker (maar ik kan het ook mis hebben hoor) Ik ben heel benieuwd wat het gaat worden, succes

groetjes karin

4

sowieso niet bekleden.. en ze verkopen ook mixen voor spekkoek volgens mij

5

Ik kan je wel mijn spekkoek recept sturen, volgens mij is het van mix niet erg lekker maar dat is persoonlijk.
Je moet het laagje voor laagje bakken dus er gaat veel tijd in zitten, met het lange mixen erbij ben je al gauw 2 a 2 1/2 uur bezig.....misschien handig om rekening mee te houden.
Of het lekker is om te bekleden.....het is heel erg kruidig van smaak maarja een laagje zoet extra zou kunnen.....smaken verschillen natuurlijk

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

6

Hoi Conny,

Ik denk dat het super machtig (en niet lekker is) om spekkoek te bekleden. Het word gemaakt met koekkruiden en is heel erg bewerkelijk, ik maak het weleens voor mijn vriend (hij is indo en kan niet zonder haha) Je moet telkens een laagje deeg garen onder de grill in de oven, ongeveer10 minuten per laagje, heeel erg bewerkelijk dus. Misschien kun je koekkruiden door je bischuitdeeg mengen voor een kruidig effect???

Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Tilburg, 95m2 taartplezier!

7

Sandra-lala schreef:

Ik kan je wel mijn spekkoek recept sturen, volgens mij is het van mix niet erg lekker maar dat is persoonlijk.
Je moet het laagje voor laagje bakken dus er gaat veel tijd in zitten, met het lange mixen erbij ben je al gauw 2 a 2 1/2 uur bezig.....misschien handig om rekening mee te houden.
Of het lekker is om te bekleden.....het is heel erg kruidig van smaak maarja een laagje zoet extra zou kunnen.....smaken verschillen natuurlijk

Graag als je mij het recept wil sturen...
Kan ik wat dingen uitproberen

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

8

FunLovin schreef:

Hoi Conny,

Ik denk dat het super machtig (en niet lekker is) om spekkoek te bekleden. Het word gemaakt met koekkruiden en is heel erg bewerkelijk, ik maak het weleens voor mijn vriend (hij is indo en kan niet zonder haha) Je moet telkens een laagje deeg garen onder de grill in de oven, ongeveer10 minuten per laagje, heeel erg bewerkelijk dus. Misschien kun je koekkruiden door je bischuitdeeg mengen voor een kruidig effect???

Hoi linda
Welk recept gebruik je voor jezelf?
Ik ga wat dingen proberen en wat voorstellen doen aan het bruidspaar
dank je voor reactie
Groetjes
Conny

9

Ik heb je het recept gemaild.

Ik heb 1 keer in mijn leven (de eerste en de laatste keer) spekkoek gemaakt. Wat een klus en ik vond het absoluut niet lekkerder dan die uit de diepvries van de toko. Gek genoeg vind ik de verse van de toko niet lekker.....

Succes ermee. Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat!

11

Sandra-lala schreef:

Dank je heb het ontvangen....ga er mee aan de slag en uitproberen..

12

Sandra-lala schreef:

Mag ik ook jouw recept? Staat ook op mijn lijstje om eens uit te proberen.

13

Biggeltaart schreef:
Sandra-lala schreef:

Mag ik ook jouw recept? Staat ook op mijn lijstje om eens uit te proberen.

Ja, ik zal het je sturen en zet ik ook hier wel op het forum bij de recepten....het leek me niet zo geschikt omdat het niet iets is wat je gaat decoreren maar ik wil het recept wel gewoon delen hoor.