1

Onderwerp: Hoeveel mix botercreme inslaan?

Hallo allemaal,
Ik moet een bruidstaart maken, zo'n 60 pers.
En ik ga champagne bc maken met de mix als vulling. 1 laag daarvan en een laag met aardbeienvlaaivulling.
Hebben jullie een beetje een idee hoeveel van de mix ik dan nodig heb? Ik bedoel niet precies, maar moet ik 1 zo'n zak kopen of 2? Of nog meer...
Alvast bedankt...

This too shall pass!

2

Re: Hoeveel mix botercreme inslaan?

Ik zou n zak van 5 kg kopen. Is goedkoper en je kunt weer een hele tijd vooruit ;)

3

Tuurlijk, als je veel taarten maak zou ik een zak van 5 kilo aanschaffen. Scheelt zeker in de prijs.
Maar als je niet zo heel veel taarten maak zou ik 2 kilo kopen, dat is volgens mij zat.

Als ik kijk naar een ronde taart van 26 cm (= ong 18 pers), dan gebruik ik zelf aan alleen de mix 100 gram botercreme mix (dan uiteraard de rest van de producten erbij)

Theoretisch zou je dan met 1 kilo genoeg hebben.
zekere voor het onzekere en een zak op de achterhand houden.

succes

Groetjes, Franka

4

Bedankt! En idd...beter het zekere voor het onzekere! Zeker met de bruidstaart voor mijn zus!

This too shall pass!

5

Succes!!!!!! Aan 2 kilo heb je ook idd meer dan genoeg..

6 Laatst bewerkt door axhanneke (03-08-2011 13:28)

5 kg is wel erg veel hoor aan een kilo BC mix heb je meer dan genoeg. Van 100 gr mix + 100 gr. Poedersuiker + 150ml water(gebruik ik, i.p.v.200ml) en 250gr boter is 600 gr. bereide mix. Dat is meer dan genoeg voor het vullen van 3 taartjes van 20cm.

groetjes Hanneke

7

Dat snap ik.. maar ik dacht... als iemand een bruidstaart gaat maken dan maakt ze vast wel vaker taarten... En dan is 5 kg goedkoper. Maar 1 kg zou voldoende zijn. Voor de zekerheid zou ik er 2 kopenvoor het geval dat er iets zou mislukken.