1

Onderwerp: Sugar gun tips?

Hoi meiden,

Sinds kort heb ik ook een sugar gun en ik heb het geprobeerd met marsepein erin, maar ik krijg het met geen mogelijkheid eruit.... Zelfs mijn man lukte het niet.

Wat doe ik fout?

Ik heb het gevoel dat marsepein gewoon te dik/stug is om door de kleine gaatjes te gaan (ik wilde haren maken)

Ps: weet niet of dit de juiste plek is voor mijn vraag :o

2

Re: Sugar gun tips?

heb je de marsepein goed doorgekneed? anders is het idd een blok beton dat er doorheen moet.

bij mij gaat het best soepel.... maar fondant is bij mij een ander verhaal :x

3

Ja want ik heb gewoon onbehandeld marsepein wat ik eerst had gekleurd, als de kleur er goed doorgemengt is zou dat toch goed gekneed moeten zijn? Of moet je daarvoor nog langer kneden?

Ik heb marsepein van Zeelandia.

Bedankt voor je reactie!

4

Zit je gun wel goed in elkaar?

Probeer anders via de zoekfunctie eens.......staan vaak goede tips!

5

als hij net gekleurd is, zal hij vast mooi soepel zijn....
idd zit hij goed in elkaar?? bij mij zaten de onderdelen bij het veertje niet goed waardoor hij het niet deed....  :grr:

6

Oke ga ik daar even naar kijken... Kan je dat hier ook ergens zoeken? Of moet ik daarvoor even alle topics langs in deze rubriek? :o

7

:Y zie het kopje zoeken boven in de balk.  ;)

8

Ik werk veelal met fondant en ook ik had dit probleem in het begin.
Ik merk echter wel verschil tussen verschillende soorten fondant. De ene is soepeler te gebruiken dan de andere. Dus ik heb hier tegenwoordig standaard een voorraadje in huis van de, voor mij fijne, witte fondant (kan ik het altijd nog zelf kleuren) zodat ik deze kan gebruiken voor de sugar gun.

9

Ik heb even gezocht, dank je wel Petra, en volgens mij heb ik het gevonden, ik had de veer zo staan dat de vier plaatjes tegen de bovenkant gedrukt zaten, nu mijn handvat zo geknikt dat er een palletje op die vier plaatjes drukt. Zou dat het kunnen zijn?

Heb je geprobeerd een beetje crisco erdoor te kneden, dat doe ik altijd als ik de sugar gun gebruik.

Succes!

11

Is dat iets wat het marsepein zachter maakt Anne? Ga daar eens even op zoeken.... Zou het zo leuk vinden als het ook lukt met de sugar gun.

12

Bij mij lukt het met marsepein altijd. Kijk even of t palletje boven de 4 plaatjes en de veer zitten.

Met fondant gaat het heel moeilijk. Als je het fondant een paar sec in de magnetron doet.....  dan gaat het als een speer ;)

misschien ook even proberen met de marsepein.

Maar eerst idd even kijken of ie goed in elkaar zit... Stuur anders even een foto?

13

Wat mij ook opgevallen is met het gebruik van de sugargun is het volgende: soms draaide ik het dopje waar het schijfje in moet los, vulde de gun dus van onderen, dopje er weer op en er kwam met geen mogelijkheid meer iets uit. Nu draai ik steeds de bovenkant open en vul hem daar en doet ie het als een trein.
Nooit gedacht dat het er iets mee te maken kon hebben maar ik wilde 'm eerst weg doen omdat het me niet lukte, nu ben ik er blij mee.

Ipv crisco kun je marsepein ook wat zachter maken met een drupje water

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

14

idd Crisco heeft geen effect op marsepein, marsepein met klamme (heel klein beetje natte) handen kneden en dan gaat 't als een speer (zeker met Zeelandia :Y  :thumb: ).
Vreemd genoeg heb ik dezelfde ervaring met vullen....  :think: ik snap het niet, maar het werkt wel :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

15 Laatst bewerkt door Henriette34 (07-08-2011 17:02)

http://youtu.be/uC_FC5o-Isk

"Creatieve mensen hebben geen rommel. Ze hebben overal ideeën liggen"

16

Die is fijn.....ik dacht dat ik het goed deed, maar in het filmpje gaat het veel makkelijker, het kost mij altijd veel meer kracht.

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

17

Ik ws gister bij een nw vriendinnetje van het forum.
Ik heb funcakes fondant, zij bakels.
Bakels bleek veel zachter en soepeler, met funcakes kregen wij er niet zoveel uit, met bakels ging het prima.
Ikmga dus ook een gun kopen en wat bakels voor voor hem...ik vind verder nl funcakes handiger met bekleden enzo...maar het lukte in 1 keer... :Y

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

18

Moet je heel erg hard knijpen in de sugergun? Ik heb last van mijn handen en ben aan het twijfelen of ik er eentje aan zal schaffen, maar ken niemand die hem heeft om het uit te proberen

Groetjes Marianne