Onderwerp: beterschapstaartje en vrijwilligersuitje
ik weet helaas niet meer wat ik in het beterschapstaartje gedaan heb
volgends mij verse aardbeien en botercreme gebaseerd op witte ganache.. maar zeker weet ik het niet

Ook had ik voor dit weekend een taart beloofd dat ging niet helemaal zoals ik gepland had.
ik wou 4 taarten maken en dan had ik waarschijnlijk genoeg.. had namelijk per ongeluk beloofd dat ik voor 70 man zou bakken (wist toen niet de aantallen)
vrijdag in de namiddag zouden we weg gaan naar vielsalm en in de ochtend zou er al een groep gaan, dus had afgesproken dat ik in iedergeval de biscuit en mn fondant spullen met hun mee zou geven.
Donderdag was mn meisje op het kdv dus ik ging dapper aan de slag, helaas is mijn oven lichtelijk *piep* dus een gewone ronde 24 werd niet gaar van binnen en de buitenkant werd bijna zwart
met diverse truukjes kreeg ik er 1 gaar maar die was niet je van jet..
dus toen maar alles in cakevorms gemaakt ik heb 8 van die biscuit gemaakt en dat moest allemaal richting belgie..
nou was dus vrijdag ochtend nog bezig.
toen we vrijdag aankwamen in vielsalm ben ik gelijk de keuken ingedoken om de boel te snijden en op zn plek te leggen en uiteraard te vullen
heb verse aarbeien gebruikt (ik heb wat met aardbeien want het was 2 kilo) daarbij banketbakkersroom met koffielikeur en botercreme op basis van witte ganach voor het afsmeren.. daarna ging hij de koelkast in..
volgende ochtend wat fondant figuurtjes gemaakt.. waar sommige meiden me graag bij hielpen (daarom staan er ook bloemetjes bij die eigelijk niet bij het thema paste maar vond het lullig om ze er niet op te zetten want die meiden hebben hun best gedaan)
in de namiddag heb ik het fondant erop gedaan... dat ging niet helemaal hoe ik wilde maar dat is dan ook te zien..
je zou bijna zeggen dat het een 3d taart is... (we waren in de ardennen en heuvelachtig was deze taart wel) heb het logo goed kunnen namaken omdat per toeval het de zelfde lettertype is als mijn uitstekers...

die witte poeder op tafel is poedersuiker overigens... hij is uiteindelijk helemaal opgegaan gelukkig
en kreeg veel complimentjes maar o wat zie ik een fouten!!
https://www.facebook.com/PennysHobby