Onderwerp: how to 3D aap cake en cereals
Ik zal hier proberen te beschrijven hoe ik mijn eerste 3D aap heb gemaakt
de bestelling was voor vrijdagochtend.
Ik ben op maandag begonnen met het maken van het hoofd en de armen.
Ik heb eerst een deel cereals gemaakt en hier een hoofd mee geboetseerd. Vervolgens 3 maisprikkers erin gestoken
Vervolgens nog een deel cereals gemaakt en hier de armen mee gemaakt
de armen heb ik laten drogen op een blanda van 20 cm zodat ze ook een beetje bol staan
Omdat ik vond dat mijn hoofd te klein was heb ik met de cereals die over waren en in de pan lagen het hoofd groter gemaakt en het hoofd oortjes gegeven en op een kleine dummie gestokken om te drogen
Zijkant hoofd
Na ruim een dag heb ik het hoofd en de armen ingesmeerd met stevige royal icing
De armen heb ik op prikkertjes gezet en ook op een dummie geprikt om ze goed in te kunnen smeren met de RI
Toen heb ik 3 cakes gebakken 2 x 20 cm en 1 x 18 cm
tussen elke laag heb ik een kartonnetje gelegd
Toen ik de taart in de juiste vorm had gesneden heb ik elke laag gevuld met de vanillecreme en weer opelkaar gezet en hier en daar nog wat gesneden
Toen afgesmeerd en even een maisprikker erboven ingestoken voor het midden en om de juiste maat te hebben voor de prikker in zijn hoofd
Ik heb het hoofd en de armen een beetje bijgeschuurt met met schuurpapier. het hoofd heb ik een beetje natgemaakt (later bleek niet goed genoeg)en ben ik het hoofd gaan bekleden
Het hoofd bekleden ging niet zo goed zoals je ziet
Lijf bekleden ging veel beter. Toen de maisprikkers van hoofd op de maat afgeknipt van de maisprikker die in de taart stak. En op het lijf gezet. Ik had nog een rolletje tossen het hoofd en het lijf geplakt maar dit was achteraf niet nodig
De armen had ik voorzien van twee maisprikkers en de kleine prikkertjes had ik eruit gehaald. Toen op goed geluk de armen in het lijf gestoken.
wel nog wat RI ertussen doen voor het plakken Alleen had ik in dit geval eerst het shirtje moeten doen en toen de armen dan was het makkelijker geweest
Daar waar de armen te veel van het lijf zaten heb ik nog wat RI toegevoegd in de spleten.
Nu heb ik de armen bekleed, oortjes, gezicht shirtje gemaakt, kroontje, banenen erbij etc etc totdat die af was.
Dit is het eindresultaat
Ik hoop dat ik iemand heb kunnen helpen met deze how to!!