1

Onderwerp: Verhoudingen

Goeiemorgen,

Komende donderdag ga ik weer aan de bak voor mijn eigen verjaardag. Nu heb ik een taartvormpje (vierkant) van 15x15 cm en een van 25x25 cm. Ik kan alleen nergens de juiste verhoudingen vinden voor de Funcakes Biscuitmix voor de kleine vorm. De tabel begint pas bij de 20x20...

Kan iemand mij hierbij helpen? De vorige keer dat ik "maar wat probeerde" had ik teveel en liep het over de rand... Beetje jammer  :Y

You can't buy happiness but you can buy chocolate. And let's face it: that's kind of the same thing...

2

Re: Verhoudingen

Ik goochel ook maar wat en het teveel doe ik dan in een klein rond ovenschaaltje of soufflé schaaltje en dan bak ik wat kleins...
Misschien suf hoor, maar uieindelijk weet ik de hoeveelheden wel een beetje, heb alleen nog niet vierkant gebakken...sorry....

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

3

Met een maatbeker met water je bakvorm vullen.

Per halve liter 1 ei, 66 gram mix, 6 ml/gram water.

4

Annick, dank!! Ga ik doen ipv goochelen...hihihi
Grtl irene

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

5

annick67 schreef:

Met een maatbeker met water je bakvorm vullen.

Per halve liter 1 ei, 66 gram mix, 6 ml/gram water.

Ok, enorm bedankt! Ga het gelijk probren van de week!!

You can't buy happiness but you can buy chocolate. And let's face it: that's kind of the same thing...

6

je kan ook je vorm ophogen met bakpapier.

Groetjes Miriam
Zij die gaan taarten groeten u!

7

Nog een vraagje! Hoe lang moet iedere vorm in de oven (dus die van 15 en die van 20 centimeter)?? Of is dat een kwestie van proberen??

Groetjes