1 Laatst bewerkt door miss baksels (01-08-2011 11:59)

Onderwerp: is dit duur? of zou ik dit kunnen aanschaffen?

Ik wil nieuwe bakblikken aanschaffen. Nu heb ik op ebay een 'aanbieding' gezien. Een 24 delige bakset met het volgende daarin;

3 ronde bakblikken 20 cm- 25 cm en 30 cm
3 vierkanten van 20-25 en 30 cm
3 hexagonal vormen van 20, 25 en 30 cm
3 hartvormen van 20, 25 en 30 cm
3 bloemvormen van 20, 25 en 30 cm
3 ovale vormen van 20, 25 en 30 cm
3 rechthoekige vormen van 20, 25 en 30 cm
3 stervormen van 20, 25 en 30 cm

de hoogte van alles is 7,62 cm

Volgens de verkoper zijn dit bakblikken die door professionele bakkers gebruikt worden. Ze zijn helemaal van metaal.

De hele set is nieuw 175 euro. Nou weet ik dus niet of dat veel is voor bakvormen. Omdat er ook aparte vormen bijzitten (ovale, ster, bloem en rechthoek) leek deze set me wel interessant.

Maar goed, Ik heb dus echt totaal geen idee of dit aan de prijzige kant is of dat dit een 'koopje' is. Wie weet raad????

2

Re: is dit duur? of zou ik dit kunnen aanschaffen?

als je geld zat hebt en ruimte zat en zeker weet dat je niet getild wordt zou ik t doen maar ik snap niet wat je met zoveel bakblikken wil doen

3

Zoveel bakblikken zijn dat niet hoor, etmc :lol:  :o 

Een snelle blik (leuke woordspeling ;)) bij DLT-shop leert dat de eerste 3x3 items je daar al 160 euro zouden kosten, dus ik vind het zeker een koopje!

En als je niet alle vormen echt wilt hebben, kun je die altijd nog hier te koop aanbieden ;)

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

4

WOW, in geval van geld zou ik zeggen  :Y  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Miss Pebble schreef:

Zoveel bakblikken zijn dat niet hoor, etmc :lol:  :o 

Een snelle blik (leuke woordspeling ;)) bij DLT-shop leert dat de eerste 3x3 items je daar al 160 euro zouden kosten, dus ik vind het zeker een koopje!

En als je niet alle vormen echt wilt hebben, kun je die altijd nog hier te koop aanbieden ;)

nee als je dit beroepsmatig doet is t idd niet veel, als je een keer in de week een taart bakt zou ik niet weten wat je met al die dingen moet ;) maar als je t zo bekijkt is t wel een koopje

6

Als het metaal is, kan/zal het gaan roesten........... (en nee, roest is niet voedselveilig :lol: )

Ik gebruik alleen de aluminium PME-pannen, zou mijn handen niet graag 'branden' aan zo'n set.

Dan wordt goedkoop toch wel duurkoop.....

Het is op zich verschrikkelijk goedkoop maar er zal toch echt (nog?) een addertje onder het gras zitten, dat kan ik je garanderen. Wat dan dan is, daar moet je (zelf) goed naar zoeken want dat zal de adverteerder je niet zeggen denk ik.....  :think:

7 Laatst bewerkt door angelique1984 (01-08-2011 12:34)

maar vergeet niet dat er nog verzendkosten bijkomen en als je pech hebt ook nog invoerrechten en inklaringskosten. Komt het uit amerika oid?
Het is wel erg goedkoop iig!

Cabana consulente worden? Wij zoeken jou! Ben je minimaal 23 jaar, representatief en in het bezit van een auto? Mail me dan of ga naar www.cabana.nl "Think summer, think Cabana"

angelique1984 schreef:

maar vergeet niet dat er nog verzendkosten bijkomen en als je pech hebt ook nog invoerrechten en inklaringskosten. Komt het uit amerika oid?

De verzendkosten zijn bijna 25 euro. Dus dat valt ook nog wel mee. Andere kosten komen er niet bij.

Ik weet nog niet van welk materiaal de blikken zijn gemaakt. Ik noem alles wat glimt eigenlijk al snel metaal  :o . Ik heb net het bedrijf waar de blikken vandaankomen  de vraag gesteld van welk materiaal de blikken gemaakt zijn. Ik hou jullie op de hoogte...

9

Het lijkt mij een koopje, wel zitten er wel veel grote pannen bij (30cm). Ikzelf gebruik die zelden. Kijk maar eens bij de tabellen hiernaast, dan zul je zien voor hoeveel personen deze zijn.

Jacqueline

10

miss baksels schreef:
angelique1984 schreef:

De verzendkosten zijn bijna 25 euro. Dus dat valt ook nog wel mee. Andere kosten komen er niet bij.

Ik weet nog niet van welk materiaal de blikken zijn gemaakt. Ik noem alles wat glimt eigenlijk al snel metaal  :o . Ik heb net het bedrijf waar de blikken vandaankomen  de vraag gesteld van welk materiaal de blikken gemaakt zijn. Ik hou jullie op de hoogte...

er zijn best veel soorten metaal, aluminium is ook metaal maar koper ook...

11

Over of het wel of niet duur is heb ik geen mening, maar bakblikken zijn natuurlijk geen apparatuur....

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

12

Marianne schreef:

Over of het wel of niet duur is heb ik geen mening, maar bakblikken zijn natuurlijk geen apparatuur....

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Sorry, ik had geen idee waar ik hem t beste kon plaatsen.

Ik heb overigens contact gehad met het bedrijf, en zij hebben het over gegalvaniseerd metaal (tin plated).

Misschien zegt t jullie iets? Ik hoorde hierboven al zeggen dat metaal kan gaan roesten. Is dat bij gegalvaniseerd ook het geval? Het bedrijf zelf zegt dat ze niet roesten, maar aan de andere kant... dat zou ik ook zeggen als ik iets wilde verkopen.

13

Anders vraag je er gewoon garantie op tegen roesten. Als het een goed product is, doen ze dat zeker.

Ik heb ook eens iets via ebay gekocht en toen de TNT het thuis kwam bezorgen kwamen er heel wat invoer kosten bij en was het goedkoper en sneller geweest om het in Nederland te kopen.
Ik zou het niet nog eens doen.

Groetjes Nicole

15

Moest je het kopen en schrik hebben voor roest; een tip. Zo snel mogelijk na het ontvormen je bakvorm afwassen en dan terug in de (op dat moment nog warme) oven. Op die manier droogt de vorm 100% en krijg je geen roest!

16

weet je dat ik op werk en school nooit blikken heb afgewassen? gewoon met een krabber uitkrabben en een papiertje erdoorheen?

17

Als iets TE mooi is om waar te zijn, enz, enz, enz.

Het is spotgoedkoop maar ik ben altijd bang met zulke advertenties dat je op een of andere manier getild wordt.

Maar ik ben, wat dat aan gaat, een uber wantrouwer.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

18

Klinkt goed, zoveel pannen voor die prijs.
Ik vind het wel leuk om verschillende vormen en maten te hebben. Je gaat ze vast vanzelf gebruiken als je ze eenmaal hebt.
En wat miss Pebble al schrijft......je kunt er altijd een aantal weer hier doorverkopen.
Wat de prijs betreft.....ik kocht vroeger voor mijn andere hobby, scrapbook, heel veel in America......het is daar allemaal enorm veel goedkoper. Spullen waar je hier in de winkel rustig 29,95€ voor betaal, kocht ik daar voor 8,50$
Verder keek ik op Ebay altijd naar de geschiedenis van de verkoper en las ik de feedback die kopers geven daar kun je een boel uithalen wat voor verkoper het is.
Succes!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

19

Bedankt allemaal voor de reactie's. Jammer genoeg ben ik er vandaag achter gekomen dat vriendlief de huur al een paar maanden niet betaald heeft  :s  :grr:

Nu moet ik dus eerst bijna 3 duizend euro zien op te hoesten, voordat ik uberhaupt weer iets kan gaan kopen.

De aanschaf van de bakblikken schuif ik daarom maar op de lange baan.....

20

Oh, wat erg!!!!Lekker vriendje heb je.

Ik hoop dat alles goed komt.
Opeens zijn bakblikken niet belangrijk meer.

Ik hoop dat jullie er samen uitkomen.

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

21 Laatst bewerkt door Suikertaartjes-Suuz (02-08-2011 20:29)

Even ter info:
Metaal is de verzamelnaam voor alle metalen (logisch :)) zoals aluminium, staal, ijzer, goud, zilver, koper, chroom, tin, platina etc. En die roesten echt niet allemaal hoor :)

Edit: Zie net het berichtje van de huur... Ik hoop dat je het kunt oplossen! Lekker vriendje inderdaad, hopelijk was het een vergissing!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

22

miss baksels schreef:

Bedankt allemaal voor de reactie's. Jammer genoeg ben ik er vandaag achter gekomen dat vriendlief de huur al een paar maanden niet betaald heeft  :s  :grr:

Nu moet ik dus eerst bijna 3 duizend euro zien op te hoesten, voordat ik uberhaupt weer iets kan gaan kopen.

De aanschaf van de bakblikken schuif ik daarom maar op de lange baan.....

LAAT HEM DAT OPHOESTEN niet jij....HIJ is fout....fijne vriend heb jij dan

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

23

euh,  :think: da's niet zo aardig om dat zo te stellen zonder dat je iets weet :o

Hopelijk komt het goed met die huur :Y 
Nu zullen we wel nooit te weten komen hoe het met de bakblikken zou zijn afgelopen :(   O-)  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

24

Nee, het is geen vergissing. Het klopt echt. En de huur is niet het enige dat niet betaald is. Toch jammer, denk je iemand na 9 jaar wel een beetje te kennen, ben je al die tijd bedonderd waar je zelf bij staat. Ik heb hem de deur gewezen. Ik ga vandaag zoveel mogelijk proberen te regelen zodat ik niet met mijn kinderen op straat kom te staan.

Bakken zit er voorlopig voor mij dus even niet meer in...

25

Jemig meid, wat naar voor je, veel sterkte met alles.

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)