Onderwerp: In je prinsessenjurk naar Lego City
Merel en haar tweelingbroer Quinten vierden gisteren hun 7e verjaardag en hun moeder vroeg me 2 kleine 6-pers. taartjes voor hen te maken. Voor Merel graag een prinsessentaart, Quinten wilde graag een blauwe taart met het Lego City logo erop en dan misschien nog wat blokjes of een lego-poppetje oid.
Nu wilde ik graag een prinsessenjurk-taart maken, maar ja dan moest het wel een stapeltaartje worden. Ach ja, dan maar ietsje groter, het zijn toch mijn laatste 2 taarten voor mijn zomerreces. 

De Lego-taart was een regelrecht drama. Ik heb geen hardblauwe kleurstof, dus heb veel SF Electric Blue toegevoegd en of het daar nou aan lag of niet, maar bij het bekleden brak het fondant wéér op de hoeken gewoon compleet open. De taart was gevuld en afgesmeerd met chocoladecrème, dus dat zag er redelijk dramatisch uit.
Ik kwam in tijdnood, moest die avond nog weg en wist zo snel niet goed binnen het thema van vierkante legoblokken iets te verzinnen om de bruine smurrie op de hoeken weg te werken. Gelukkig vonden de jarige en zijn moeder de taart alsnog prachtig.

En een foto die het (verregende, met dank aan dit geweldige Nederlandse zomerweer...) totaalplaatje wat beter weergeeft, van de ontvanger zelf gekopieerd.