1

Onderwerp: recepten met bramen gezocht

Ik heb een hele berg met verse bramen uit de tuin kunnen plukken. Nu kan ik daar natuurlijk jam mee maken, maar ik vroeg me af of er ook recepten zijn voor taarten of cupcakes of toppings waar bramen in verwerkt kunnen worden?

Wie weet tips???

2

Re: recepten met bramen gezocht

Gewoon bij het beslag van vanillecupcakes voegen en je hebt lekkere braamcupcakes. Of je kan er misschien ook braammousse van maken? Ik maak wel eens bosvruchtenmousse en dat is heel lekker!

x Liefs van Lien x
Lekkere recepten, taarten, cupcakes en reviews: www.joligateau.be

3

Ik heb vrijdag bramensap gekookt. De kinderen hadden voor mij een kilo! bramen geplukt. Heerlijk!
Maar nu nog een recept voor bramenmousse. Lijkt mij heerlijk in een taart. Zou ik het sap stijf kunnen maken met gelatine en dat door de stijfgeklopte slagroom??

Groetjes Gerien

4

Ik heb een recept voor mousse, je moet dan alleen even de aardbeien vervangen door bramen. Het staat op mijn blog: http://joligateaux.blogspot.com/2011/06 … ousse.html

x Liefs van Lien x

5

grietje schreef:

Ik heb vrijdag bramensap gekookt. De kinderen hadden voor mij een kilo! bramen geplukt. Heerlijk!
Maar nu nog een recept voor bramenmousse. Lijkt mij heerlijk in een taart. Zou ik het sap stijf kunnen maken met gelatine en dat door de stijfgeklopte slagroom??

dat is de basis voor bavarois, en dat kan je met quasi alle vruchten doen... Lijkt me super lekker!

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

6

ik heb ook heleboel bramen geplukt mischien maak ik wel bramen roomijs van verder kan je ook een heerlijke creme van maken of bavarois we gaan het uitproberen

groetjes   alfien

7

Liens schreef:

Ik heb een recept voor mousse, je moet dan alleen even de aardbeien vervangen door bramen. Het staat op mijn blog: http://joligateaux.blogspot.com/2011/06 … ousse.html

Dat ziet er lekker uit!!!
Die sla ik op.

Groetjes Gerien

8

Hier vinden ze het heerlijk  :Y ik maak het ook dikwijls met frambozen. Ook erg lekker  :9

x Liefs van Lien x