1

Onderwerp: Chocolade taart met apple logo. - adviezen/ideeen?

Mede bakkers/baksters,

Op verzoek ga ik voor een chocolade en Apple freak een taart maken.

Mijn idee is een vierkant vorm. Twee maal een beetje kleffe pure choco cake maken. Deze totaal in vier lagen en ertussen een choclademousse. Daarmee ook wat afsmeren om netjes te maken. Koelen en afgieten met een witte chocolade ganache. Koelen.

Vervolgens een karton van een Apple logo op de taart leggen en de rest van de taart met eetbare zilverspray afspuiten zodat je een zilverkleurige taart hebt met een wit Apple logo.

Wat denken jullie ? Voorzien jullie hier wat denkfoutjes?

Dan mag er nog een tweede taart bij.. iets met vruchten.
Wat is nou een niet te moeilijke uberlekkere vruchtentaart?

2

Re: Chocolade taart met apple logo. - adviezen/ideeen?

ik zou niet afsmeren met chocolademousse want dat is nogal zacht... zeker als je er daarna ganache over gaat gieten, dan heb je kans dat t smelt... en als je t karton erop legt heb je ook kans dat dat in je ganache vastplakt..

3

etmc schreef:

ik zou niet afsmeren met chocolademousse want dat is nogal zacht... zeker als je er daarna ganache over gaat gieten, dan heb je kans dat t smelt... en als je t karton erop legt heb je ook kans dat dat in je ganache vastplakt..

ok dan gewoon zo overgieten met Ganache of afsmeren met wat anders?

En het kartonnetje/bakpapier  is ook een probleem zonder  die mousse eronder?

4

als je m af wil smeren kan je dat beter met iets stevigs doen als botercreme, dan nog evt een laagje marsepein erover (heel dun) en dan ganache. dan weet je zeker dat t er niet vanaf glijd. met alleen botercreme kan in principe ook zolang je creme hard en koud genoeg is.

en ja dat karton is ws ook een probleem zonder mousse, ganache plakt meestal nl nogal

5

je hebt al goede tips gekregen maar je staat in de verkeerde rubriek. Ik meld je even

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

6

Move to ~> Taartdecoratie Algemeen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

etmc schreef:

als je m af wil smeren kan je dat beter met iets stevigs doen als botercreme, dan nog evt een laagje marsepein erover (heel dun) en dan ganache. dan weet je zeker dat t er niet vanaf glijd. met alleen botercreme kan in principe ook zolang je creme hard en koud genoeg is.

en ja dat karton is ws ook een probleem zonder mousse, ganache plakt meestal nl nogal

Ook als ik hem flink koud uit de koelkast haal of krijg ik dan problemen met de spray? (vocht)

Ik zou niet weten hoe ik de taart anders zilverkleurig krijg met een wit apple logo

8

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=159832

Dit is hem geworden! Ik hoop nog een foto van de binnenkant los te peuteren bij de ex-jarige :)