1 Laatst bewerkt door wjanzen (30-07-2011 23:04)

Onderwerp: Begint te twijfelen.

pfffffffff waarom heb ik ook alweer ja gezegd :think:

Begin aan alles te twijfelen.  :/
Heb een 1ste opdracht aangenomen om toch een beetje de kosten te dekken en wat meer te kunnen oefenen.

Maar spontaan begin ik te twijfelen dus HELP.
Ze heeft de taart een woensdagochtend nodig maar ik breng hem een dinsdagavond.

Als ik hem zondagavond nou laat bak, maandag vullen en bekleden en dinsdag weg brengen dan is hij een woensdag toch nog wel goed? (gevuld met banketbakkersroom en aarbeienjam)

Tot nu toe heb ik alleen nog maar gratis taarten gebakken ;)

2

Re: Begint te twijfelen.

ik zou dinsdag vullen en dan alle decoratie in het voren maken.
Dan hoef je dinsdag alleen te vullen en bekleden

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

ik zou het niet doen.. ik zou hem maandag bakken en vullen plus afsmeren. dinsdag bekleden, en woensdagochtend brengen.

want vanaf zondag tot woensdag? huhmm.. ik weet het niet..

miswschien denken anderen er anders over, maar ik breng mijn taartjes altijd liefst zo vers mogelijk.. ;)

4

Voor mijn zoon heb ik een taart zaterdag nodig die doe ik dan donderdag bakken, vrijdag vullen+bekleden en zaterdag eten.

Hmmmm misschien dan toch maar een maandag bakken? (weet niet ofdat die paar uurtjes wat uitmaken  :think: )
Moet een woensdag zelf werken dus daarom dinsdag al brengen.

5

Als je hem even in een zak doet :nooo
Bak ook altijd een dag eerder dan dat ik ga vullen.
als hij afgekoeld is in een zak.Dan snijd hij makkleijker de volgende dag vind ik

groetjes emmy

6

Ik bak hem idd ook altijd een dag eerder om hem op zijn gemak af te kunnen laten koelen en de volgende dag vind ik hem makkelijker te bewerken.
Nu zou ik hem ook de vriezer in kunnen doen maar ik hou niet zo van taarten invriezen.

7

niks geen verschil hoor qua smaak alleen snijd hij dan makkelijker vind ik ;)

groetjes emmy

8

Ikzelf zou hem maandagavond bakken en dinsdag vullen, bekleden en versieren.
De versieringen kun je al wel van tevoren maken.

Ik heb je ook even gemeld, want je staat niet goed in de babbel.

Liefs, Zanoni

9

Move to ~> Taartdecoratie Algemeen

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

Inderdaad het vullen zo laat mogelijk, zeker met banketbakkersroom  :Y  Zoals al is gezegd: bakken op maandag + decoratie en afsmeer maken en marsepein / fondant alvast kleuren zodat die ook kan settelen. En dan dinsdag vullen, afsmeren, bekleden en decoreren.
Enne... volgende keer taartje gewoon laten ophalen, scheelt weer tijd  ;)
Succes  :thumb:

11

Bedankt dames ik heb besloten om hem toch maar morgen te bakken :)
De decoratie heb ik al klaar (puzzel van tijgertje) en de marsepein ga ik ook alvast kleuren.
pffffffffff weet niet ofdat ik nog een keer ja zegt het is toch wel heel anders om gewoon voor jezelf of andere gratis te bakken of er iets voor te krijgen.

12

ik maak de taarten altijd de avond van te voren. zodat de inhoud zo vers mogelijk is als hij word afgeleverd/aangesneden. als je hem dinsdag avond moet brengen zou ik smorgens gaan vullen en daarna gelijk decoreren. als je daar overdag natuurlijk de tijd voor hebt. anders op zn vroegst maandag avond.

heel veel succes. en maak je niet te druk!! het komt vast allemaal goed :d spannend he zo'n eerste bestelling ;)

13

ik bak altijd (dagen) van tevoren, biscuit in de vriezer, smaak blijft prima (daarna niet weer invriezen natuurlijk) en snijden gaat veel beter (minder kruimels) :Y
Vullen en decoreren de dag van tevoren :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

14

Carien schreef:

ik bak altijd (dagen) van tevoren, biscuit in de vriezer, smaak blijft prima (daarna niet weer invriezen natuurlijk) en snijden gaat veel beter (minder kruimels) :Y
Vullen en decoreren de dag van tevoren :Y

Zo heb ik het ook een aantal keer gedaan.
Moet ook wel, ik werk full-time en heb alleen de avonden en de weekenden om taart te maken. Taarten zijn overgens wel allemaal (verjaardags)kadootjes voor vrienden en bekenden. (en die vinden ze heerlijk)