Onderwerp: Roosjestaart
Ik begin met de excuses waarom hij niet mooi genoeg is 
Afgelopen week waren mijn ouders op vakantie en hebben mijn vriend en ik voor de katten gezorgd. Begon al snel te kriebelen om een soort "welkom thuis" taartje te maken, maar al mijn taart-spulletjes lagen dik 200 km verderop, dus dat was wel jammer...
Uiteindelijk 250 gram paars marsepein gekocht en bij de AH een pakje marsepein van Dr. Oetker (met groen, wit en roze). Dat laatste dus nooit meer! Ik heb nog nooit zulke plakkerige marsepein gehad zeg, en het was zeg maar 1 blok van drie kleurtjes. Je moest ze nog van elkaar afsnijden, maar je kon dus nooit helemaal de "andere kleur" er van af halen, zonder restjes over te houden... Beetje onduidelijk verhaal 
Maargoed, wilde ook graag een keer een checkerboardcake maken, zonder vorm, dus heb lekker lopen snijden en zagen en de cakes mooi in elkaar gepast. Ik had te weinig paarse marsepein om het er mooi overheen te leggen, dus ik moest het in delen er op plakken, waardoor je al die naden hebt. Jammer, maar het was toch om op te eten 
Wilde ook erg graag eens voor het eerst roosjes maken... Heb uiteindelijk de roosjes uit de howto geprobeerd te maken en het viel me alles mee! Ben er eigenlijk wel trots op! Bij de kookwinkel mooie eetbare glittertjes gevonden en ik vind hem eigenlijk wel leuk geworden!
Oh ja, de vulling is witte chocolade ganache met frambozen en hij is afgesmeerd met een frambozenbotercrème....
Bedankt voor het kijken en ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!:)

De mooie naden in het marsepein!

Detailfoto van de glitterroosjes!

Checkerboard!

Mag ik een stukje mee komen eten
hij ziet er (ondanks die naden) erg mooi uit!!!
) Ben jaloers op jouw roosjes!!