1

Onderwerp: Letters uit vormpjes krijgen

hoe doen jullie dat..Hbe nu het alfabet van de Jamin...Maar krijg de letters er niet mooi uit...

Wat gebruiken jullie voor letters...en hoe doen jullie het xx

Re: Letters uit vormpjes krijgen

Ik weet niet wat het alfabet van de jamin is, maar ik gebruik vaak een needletool om letters uit vormpjes te krijgen of een coctailprikkertje.

Voor de tappits gebruik ik altijd 1 deel fondant en 1 deel tylose: mengen en uitrollen op een kelin beetje maizena. Tappits aandrukken en eventjes laten drogen. meestal vallen ze er zo uit en anders even met de liniaal op de tafel staan.

Ik heb ook het JEM-alfabet. Zelfde als boven, alleen haal ik die eruit met een needletool.

Ik heb ook clicksticks, die zijn ideaal, die klik je er zo uit. Wel zorgen dat de fondant goed dun is uitgerold en eventjes (2 minuutjes) heeft liggen drogen. Pas op met opbergen van die dingen, want ze gaan zo kapot!

Verder ook de gewone alfabetuitstekers. Die duw ik er met mijn vinger uit als ze er niet vanzelf uitvallen of met een balltool.

3

Ik ken die van Jamin ook niet, maar de tappits gebruik ik met vershoudfolie.
Marsepein of fondant uitrollen, folie er overheen leggen en de tappit er in drukken. Tappit weghalen, evenals de folie en de letter/cijfer is klaar.
Even in model brengen en evt. met de fondant gemaakte letter/cijfer even laten rusten.

Werkt voor mij het beste, succes!

4

bij uitstekers gebruik ik een kwastje en bij een liniaal een stukje fondant, suc6