1

Onderwerp: sugarpaste/boetseren

Hoi allemaal kan iemand mij mischien vertellen wat sugarpaste is is het gewoon fondant met tylose erdoor of kan iemand me vertellen of ik ook met flowerpaste of mexicanpaste kan boetseren want het is wel de bedoeling dat het boetseerseltje een tijdje bewaard word en hard word :o laats had ik schoentjes gemaak met fondant en tylose erdoor heen werd hard maar naar een paar dagen ging het smelten :rolleyes: ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt.

2

Re: sugarpaste/boetseren

Fondant met tylose is prima om mee te boetseren, alleen niet alle fondant is geschikt. Bakels bijv. wel, voor de rest moet je even de site doorzoeken. Je boetseersel niet in een afgesloten bakje bewaren, gewoon in de kast (tegen verkleuren) evt iets van een stuk keukenrol erover tegen het stof.

Biggeltaart schreef:

Fondant met tylose is prima om mee te boetseren, alleen niet alle fondant is geschikt. Bakels bijv. wel, voor de rest moet je even de site doorzoeken. Je boetseersel niet in een afgesloten bakje bewaren, gewoon in de kast (tegen verkleuren) evt iets van een stuk keukenrol erover tegen het stof.

dank je wel maar de fondant van de sligro gebruik ik is deze wel geschikt en word het ook hard want ik heb een keertje gelezen dat niet alle fondant uithard ondanks gebruik van tylose

4

Je kunt wel met flowerpaste boetseren, maar het probleem is wel dat dat erg snel droogt, waardoor je snel last van Craquelé krijgt.. en je erg snel moet gaan werken. Kleine deukjes zijn dan ook lastig weg te krijgen..

Je kunt beter gaan achterhalen waarom je schoentjes gingen smelten.. aangezien dat normaal niet mag gebeuren.. Heb je ze in de koelkast bewaard? Of een andere vochtige plaats?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

Ik gebruik voor boetseren ook fondant van de Sligro. Hier doe ik tylose of gumpaste doorheen en dat wordt bij mij prima hard. Wel een paar dagen laten drogen buiten de koelkast.

dank jullie wel voor jullie anwoord bommeltje de schoentjes waren hard toen ze de taart op gingen maar ze had ze staan op de slaapkamer voor sier en toen gingen ze smelten is mischien te warm geweest