1

Onderwerp: smaak van sligro rolfondant

Ik gebruikte meestal rolfondant van regalice (schrijf ik dat goed?) of soms een ander merk, maar nu zag ik bij toeval ook rolfondant bij de sligro...en veeeel goedkoper! Dat scheelde echt enorm! Ik heb het gebruikt en het ging prima! Goed te verwerken.

Alleen...ik kreeg commentaar dat het veel minder lekker was dan de andere merken fondant...
Ik heb een paar testjes uitgevoerd bij mensen (van diverse merken een stukje laten proeven) en de meesten vonden dus de fondant van de sligro het minst lekker....te glad van structuur zeiden ze...
Wel balen, want het scheelde enorm in geld.

Hebben jullie deze ervaring ook of heb ik gewoon zeurende familieleden hahaha!  :P

Re: smaak van sligro rolfondant

Ik gebruik tegenwoordig alleen maar de fondant van de Sligro en ook de biscuitmix en krijg nooit klachten. Mijn familie vind marsepein niet zo lekker, dus ze zijn al blij als ik fondant gebruik.

Vind het zelf ook prima smaken hoor! En het scheelt veel geld, dus groot gelijk dat je het gebruikt.

3 Laatst bewerkt door hilda55 (31-07-2011 18:39)

Ook ik gebruik rolfondant van de Sligro en heb nog nooit commentaar ontvangen. (zelfs niet van iemand die regelmatig ergens de smaak niet lekker van vindt  :rolleyes: )
Ik geef altijd het advies om een klein stukje te snijden (bij een ronde taart dus eerst een cirkel in het midden snijden en daarna de rand in "plakjes") dan heb je minder "rand"zeg maar, meer cake met een lekkere vulling.

4

Ik gebruik ook altijd de rolfondant van de Sligro en heb nog nooit gehoord dat iemand het niet lekker vond terwijl ik hiervoor taartjes met marsepein ( ook van de Sligro) bekleed heb!
Inderdaad is de Sligro heel goedkoop dus ik zweer erbij!  :Y

smaak verschilt..

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

6

Ik heb nu een start pakket van Funcakes rolfondant, en men vindt hem allemaal lekkerder, mezelf incluis.

Maar zoals pennyroyaltea al zegt: smaak verschilt...

Ik taart, jij taart, wij taarten, wij hebben getaart... Taarten is een werkwoord!

7

Ik heb onlangs ook die van de sligro voor het eerst gebruikt. Ik vind hem qua smaak goed. Geloof ook niet dat mijn fam. het zou opmerken.

Misschien had je niets moeten zeggen vooraf, en ze het gewoon laten proeven en kijken of ze het uit zichzelf opmerken ;)

8 Laatst bewerkt door anja66 (10-08-2011 22:05)

Ik had ook de fondant van sligro meegenomen, ook omdat het goedkoop was, en dicht in de buurt, maar ik vond de smaak niet echt lekker. Daarbij vond ik 'm ook erg zacht. ik neem 'm dus niet weer. Heb nu de witte fondant van funcakes gehaald, maar nog niet geprobeerd.

Er is niks mis met het sponseren van onze sponsor.dit vooraf.
Maar,ik meng fondant meestal met marsepein,half om half.
Verleden week ook fondant bij de sligro meegenomen,omdat ik de tijd niet meer had om te bestellen bij DLT shop.
Ik vindt het gemengd,smaken naar roze varkentjes-marsepein,lekker,dus ook niks mis mee.

Vr Gr Thé