1

Onderwerp: SOS! nu bezig... douwels?

ik ben NU een stapeltaart aan het maken en deed als versteviging tot nu toe douwels voor de fondant er omheen gaat, wanneer hoor ik ze te plaatsen?.. ik wil nu kitkat chunkie proberen. iemand ervaring?

voortaan wensen met een Taartje i.p.v. een kaartje... door wensTaart

2

Re: SOS! nu bezig... douwels?

je berichtje staat verkeerd, heb het al gemeld aan de modies.......

Volgens mij doe je dat NADAT je de fondant eroverheen hebt gedaan....

Hoe hoog ga je stapelen?

3

Douwels plaats je na het bekleden. Kit kats zou ik niet gebruiken, de vulling kan ervoor zorgen dat ze zachter worden en dus niet meer steunen. Met als gevolg dat je taart waar je uren in hebt gestopt niet meer zo rechtop blijft staan. Zou toch zonde zijn...

4

[MOVE] --> Taartdecoratie algemeen

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

5

www.tartacadabra.com/nl_main.html

na het bekleden dowels op maat maken, anders zakken de taarten toch nog iets in elkaar :s

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Karin09 schreef:

je berichtje staat verkeerd, heb het al gemeld aan de modies.......

Volgens mij doe je dat NADAT je de fondant eroverheen hebt gedaan....

Hoe hoog ga je stapelen?

bedankt voor je snelle reactie,
ik heb 2 lagen, 17(12cm hoog) op 24 (ook 12 cm hoog), de chunky kitkat is met witte choc. aan de buitenkant, en wafeltje van binnen...? veiliger met holle pvc douwels?

Ik heb net bekleed, en mijn fondant ( van Bakels ) doet ook al vervelend...'droog'scheurtjes met aanbrengen :+((  ?
heb je misschien daar ook een tip voor?

7

Carien schreef:

www.tartacadabra.com/nl_main.html

na het bekleden dowels op maat maken, anders zakken de taarten toch nog iets in elkaar :s

bedankt voor je reactie... werk je ook wel eens met eetbare douwels? ik heb dus die kit- kat- chunkie, die zijn iets dikker dan de gewone...?
met bekleden net ook al wat pech; 'droog'scheurtjes tijdens aanbrengen in mijn fondant?

8

ik ken die Kitkats  :Y  :9 , maar gebruik zelf alleen houten dowels (of bij 2 kleine lagen lolliestokjes).
Vind het een beetje raar om Kitkat in taart te doen. Waarom zou je? Omdat alles eetbaar is? Maar dan snij je de taart aan en krijgt iemand ineens een Kitkat bij z'n/d'r taart  :think:  :s

Voor droogte bij fondant een beetje Crisco erdoor kneden :Y

Succes met je taart(en)  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

9

Carien schreef:

ik ken die Kitkats  :Y  :9 , maar gebruik zelf alleen houten dowels (of bij 2 kleine lagen lolliestokjes).
Vind het een beetje raar om Kitkat in taart te doen. Waarom zou je? Omdat alles eetbaar is? Maar dan snij je de taart aan en krijgt iemand ineens een Kitkat bij z'n/d'r taart  :think:  :s

Voor droogte bij fondant een beetje Crisco erdoor kneden :Y

Succes met je taart(en)  :thumb:

bedankt Carien, ik ga er toch i.d.d. geen kit-kats in doen. ben het met je eens dat dat de smaak geen goed doet. kga nu opruimen en morgen weer vroeg beginnen met de eindrace... 12 uur moet-ie klaar zijn...als ik hem de moeite vind( :+) ) zal ik het resultaat posten bij de parade...

10

En hoe is het uiteindelijk gegaan?

11

Karin09 schreef:

En hoe is het uiteindelijk gegaan?

sorry voor deze late reactie... ik had me de volgende morgen verslapen (rampzalig natuurlijk), maar heb met veel eindstress het eindresultaat afgekregen, wel ietsje later. Ik zal vanavond bij de parade het resultaat plaatsen. Ik had holle pvc-douwels gebruikt, er langzaaam ingedraaid, maar dan wordt de binnenkant van de taart toch nog naar beneden 'geduwd'. de reacties bij de klant waren overigens heel leuk, waren erg tevreden over de smaken en de uitvoering. Jij bedankt voor je advies om tot dit resultaat te komen. groetjes, Suzanne (wensTaart)

12

Fijn dat het toch goed gegaan is.  :)

Bij een stapeltje van 2 hoog (max 20-25) gebruik ik meestal maisprikkers. Dat werkt super, en ze kosten niet veel.

~ Never waste a good crisis... ~

13

Fijn dat het toch nog gelukt is............ik zal vanavond de parade even volgen, ben echt benieuwd!