1

Onderwerp: Help! Macarons drogen niet!

Ik ben nu bezig met een 4e versie macarons.
Recept is prima (Roger van Damme), ik heb precies de goede hoeveelheden aangehouden, amandelmeel en poedersuiker netjes gezeefd.
Maar als ik na het spuiten ze wil laten drogen, gebeurt dat niet.
Ze liggen nu 3 uur te drogen en er is nog geen verschil!

Wie kan me helpen en weet misschien hoe het komt?

Groetjes Renske

2

Re: Help! Macarons drogen niet!

Bij het drogen moet er alleen een dun velletje overheen komen, hierna moeten ze nog in de oven. Dat velletje is niet altijd duidelijk zichtbaar. Zou dat het kunnen zijn?

Ja, en dat gebeurt dus niet...
Ik heb het hele internet afgezocht, filmpjes met howto's gekeken (waarbij ze mooi dof werden en je er aan kunt zitten zonder dat het aan je vingers komt) en die van mij blijven gewoon nat!
De vorige lichtingen heb ik uiteindelijk toch maar in de oven gedaan, maar dus geen voetjes en scheuren in de bovenkant.

Super frustrerend!

Groetjes Renske

4 Laatst bewerkt door Leef! (29-07-2011 20:49)

renskemorees schreef:

De vorige lichtingen heb ik uiteindelijk toch maar in de oven gedaan, maar dus geen voetjes en scheuren in de bovenkant.

Ze moeten sowieso in de oven, toch?

Don't just dream your life, but live your dreams too!

Haha ja natuurlijk, maar ik bedoel; zonder dat ze eerst aan de lucht waren gedroogd.
5e probeersel zit nu in de oven, ook geen voetjes en niet opgedroogd.

Groetjes Renske

6

Ik heb al de hele week hetzelfde probleem. Heb 5 pogingen gedaan, 1x heb ik ze 6 uur laten drogen maar nog geen velletje. Ik heb ze toch maar gebakken maar ze kregen geen voetje.
Ik heb ook geen idee wat ik fout doe.

7

Het is ms heel erg vochtig in jullie huis?

8

etmc schreef:

Het is ms heel erg vochtig in jullie huis?

dat is inderdaad ook het enige dat ik zou kunnen bedenken...
Misschien met de fohn, haha! Niet te hard dan anders blaas je ze omver!

9

Oh, heb ik ook meegemaakt, heb dan ondezoek gedaan en bleek dat het te vochtig was in mijn huis en dat Ze daarom nie droogden,,
Oplossing: laat je oven 5minuten draaien op 180graden, steek je macarons erin en laat je oven openstaan, kom na 30-40minuten terug en je hebt gegarandeerd een korstje zonder dat je macarons gegaard hebben ;)

Succes

Wat een supertip! daardoor zijn de mijne nu gelukt die werden ook niet hard, ik dacht ff op het forum kijken, 15 minuten in een voorverwamde oven en ja hoor!

11

Dit is echt de beste tip ooit! Bij poging 5 is het nu eindelijk gelukt mooie macarons te maken.  :Y 

Eigenlijk hoort deze tip gewoon in het recept, toch?

12

jaentje schreef:

Oh, heb ik ook meegemaakt, heb dan ondezoek gedaan en bleek dat het te vochtig was in mijn huis en dat Ze daarom nie droogden,,
Oplossing: laat je oven 5minuten draaien op 180graden, steek je macarons erin en laat je oven openstaan, kom na 30-40minuten terug en je hebt gegarandeerd een korstje zonder dat je macarons gegaard hebben ;)

Succes

Ff voor de zekerheid.... laat je de oven dan aan staan of zet je m uit zodra je de macarons erin zet?