1

Onderwerp: cakepops, biscuit of cake?

Hallo, ik wil voor de verjaardag van mijn neefje cake pops gaan maken, het is gelukkig pas over 4 weken dus heb nog even de tijd om te oefenen.
Heb ook al leuke filmjes op You Tube gezien.

Het enige wat ik nou niet begrijp is of ik ze nu beter met biscuit kan maken of met echte cake? :s
Wie o wie weet raad?

Alvast bedankt!

2

Re: cakepops, biscuit of cake?

Volgens mij gaat het met allebei.
Cake is wel iets vaster dan bisquit.
Ik ga ze morgen ook maken van bisquit.(ook voor de 1e keer dus ik ben benieuwd!!)

groetjes yvon

3

ik heb ze met biscuit gemaakt :9

maar cake kan ook...net wat je zelf wilt of het prettigst vind werken

Be your own best friend because there is only one person you have to live with for all of your life.
X Sam

4

Bedankt voor julie reacties.
Ga het met biscuit proberen, lijkt me net iets minder machtig voor de kids ;)
Ga meteen aan de slag!
(is er prima weer voor, geen zonnetje te zien hier in het zuiden)

Groetjes

5

Hallo Bianca,

ik ben een echte beginner maar wel één  mèt ervaring met het maken van cakepops :o

Ik heb ze laatst gemaakt van biscuit met botercreme. De botercreme heb ik gemaakt van boter met banketbakkersroom (uit een pakje mix). Hier op het forum las ik dat de verhouding 80 gr bc op 100 gr biscuit is. Hoewel het mij in eerste instantie erg machtig leek, waren ze toch erg lekker, alleen had ik cakepops van ongeveer 30 gr gemaakt (zo stond in mijn boekje) maar dat vond ik toch wel een hele hap.

Succes ermee maar dat zal best lukken...

6

Hoi !

Het hangt er ook beetje vanaf waar je je cake pops mee gaat vermengen. In cake zit namelijk al boter en als je dit met botercreme gaat mengen (ook boter) wordt het een mega boterhap... Dit zal idd erg machtig en vet zijn. Vandaar dat heel veel mensen kiezen voor de biscuitmix met botercreme..

Veel succes ermee, ben benieuwd naar het resultaat !

Groetjes,
Simone