1

Onderwerp: Licht rose kleuren

Als je licht rose moet hebben, gebruik je dan fondant ipv marsepein omdat het witter is?

Ik vind dat fondant eerder uitdroogt, ook al bewaar ik het net als marsepein in een zakje in een afgesloten bak. Iemand tips?

En zou je het witte fondant eerder met rode kleurstof mengen of rode marsepein/fondant. Wat is beter, het lukt nl allebei (heb het al uitgeprobeerd)

wat een vragen over 1 kleur....

2

Re: Licht rose kleuren

voor heel licht rose gebruik ik idd dan meestal fondant.
fondant niet in een zakje bewaren (zit nog lucht in ) maar goed inpakken met huishoudfolie en dan in een afgesloten bakje donker wegzetten (niet in de koelkast)

3

Voor het kleuren van roze kun je beter ook kleurstof voor roze gebruiken. En dan niet voor rood gaan (dat begrijp ik uit je post tenminste) en dat met wit mengen.. rood zit meer geel/oranje in om helderheid te krijgen in het rood.. daar krijg je nooit echt goed roze mee.. eerder licht rood..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

4

Als ik lichtroze marsepein wil, doe ik er meestal eerst wat vloeibare witte kleurstof bij en daarna een heel klein beetje roze. Je krijgt dan echt mooi baby roze.

Benieuwd naar nog meer bakplezier en workshops in de regio Breda?
Kijk maar eens op www.traktaartie.nl Ook voor verkoop van taartbenodigdheden!