1

Onderwerp: Belangrijk vraagje...

Ik heb:

- Binnenkort kinderfeestje, wil cupcakes maken.
- Geen ervaring (heb alleen ikea-pakketjes cupcakes en kwaktaarten gebakken).
- Paar vraagjes: Mocht ik Icing/ frosting gebruiken kan ik ze een dag eerder klaarmaken en in de koelkast bewaren, zonder dat het slap word? Kan dat ook met de fondant?

Ik vind de gekleurde frosting heel mooi en lekker ogen maar met fondant/ marsepein lijkt me ook leuk om kitty's te maken.
Het liefst maak ik ze een dag van te voren maar hoop zoveel mogelijk smaak te behouden.

Wie o wie kan mij adviseren?
Ik stel het zeer op prijs.

Groetjes Miranda

2

Re: Belangrijk vraagje...

Move to ~> Decoreren

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Als je fondant gebruikt kan je het gewoon buiten de koelkast bewaren. Ook een dag van te voren. Cupcakes drogen juist uit in de koelkast en voor het fondant is het niet nodig.

Met de frosting hangt het er een beetje vanaf welk recept je gebruikt.

En verder kun je misschien even kijken bij de FAQ en de recepten hier links! :)

Don't just dream your life, but live your dreams too!

4

:think: Hmmz okee.
Dank je!

..en...  :s sorry als het berichtje niet goed stond, vind het nogal moeilijk om alles nog te vinden...
:thumb:

Groetjesss

5

p.s.
Ook cupcakes met de frosting erop..?
Ben bang dat het eraf smelt...misschien een idee om de cupcakes met frosting te vullen? Met vruchten-vulling of zo?

Ik ben zo'n bewaar-het-in-de-koelkast-miep.

Groetjesss

6 Laatst bewerkt door Miranda82 (29-07-2011 22:03)

:D foutje dubbele posting

7

Als je frosting gewoon een goede consistentie heeft dan valt het er niet af hoor. Maar zoals ik al zei, het ligt er aan welk recept je gebruikt of het in de koelkast moet of niet. Het beste is gewoon (omdat cupcakes uitdrogen in de koelkast) de frosting op het laatste moment er op te spuiten.

Je kan ook vullen met bijv. aarbeienjam.

Don't just dream your life, but live your dreams too!