1

Onderwerp: welke bakvormen zijn beter.

Ik hoop dat ik deze vraag in de juiste rubriek heb geplaatst. Zo niet, alvast mijn excuses daarvoor....

Ik wil een aantal nieuwe bakvormen kopen, maar nu vraag ik me af welke vormen beter zijn. De vormen die je aan de zijkant kunt openen, of de hele massiefe vormen (waar je de taart vervolgens uit moet storten).

Ik ben zelf een beetje bang dat de taarten uit een massiefe vorm snel blijft plakken, maar de vormen die je aan de zijkant kunt openen laat de bovenste laag na een tijdje los (tenminste, dat is mijn persoonlijke ervaring.

Wie kan me raad geven????

2

Re: welke bakvormen zijn beter.

Ik ben fan van de vaste PME vormen, 'storten dus'.
1 gekocht om te proberen, inspuiten met invetspray van baukje ofzo en gaat perfect!!! Ik heb er inmiddels al 3 en wil er nog meer... :Y

Grtl irene

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

3

Ik gebruik allebei nog best vaak.
Maar dat komt omdat ik allerlei soorten taarten maak. Voor de fondant taarten (dus de biscuits en cakes) gebruik ik ook de PME vormen. Maar voor andere taarten, met name laagjes taaten en koelkast taarten gebruik ik de springvormen :+

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ik heb geen ervaring met de PME vormen, maar ik ben erg tevreden over de springvormen van Blokker.

Mijn faceboekpagina met mijn taartjes
http://www.facebook.com/pages/Home-made … 1595328591