1

Onderwerp: SPOED! Biscuit is nat???

Ik heb net de taart af voor mijn buurjongetje, de taart wordt morgen of overmorgen opgehaald.
Nu heb ik m helemaal af, bekleed, gedecoreerd en alles. Ben er best trots op. En nu wil ik m in de doos doen, zie ik dat het kartonnetje nat is?
Dus even gekeken, karton is doorweekt, en biscuit is ook nat?
Hoe kan dit, is de vulling doorgelopen? (jam met stukjes aardbei)
Zo kan ik m toch niet geven?
Het rare is, ik heb  nog 3 taarten in de koelkast staan met dezelfde vulling? Daarvan is er 1tje een beetje nat, maar niet doorweekt?
Help?

2

Re: SPOED! Biscuit is nat???

Misschien een rare vraag, maar kan het dan zijn dat de taart op een natte/vochtige ondergrond heeft gestaan? Op het aanrecht bijvoorbeeld.
Als je andere taarten niet nat zijn en dezelfde vulling hebben, zou iets anders de oorzaak moeten zijn.

En je hebt wel dijkjes gemaakt?? :think:

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

4

Nee geen dijkjes maar heb 1 cm vanaf de rand gevuld.
Ik heb m weggegooid. Eerst doorgesneden, het was duidelijk de jam die er doorheen liep. De biscuit laag onder de onderste laag vulling was nat, de rest vd taart zag er goed uit.
Zucht, dus nu gauw een nieuwe maken. Heb wel de decoraties erafgehaald.

5

Jeetje, wat zonde.
Toch wel vreemd wat er is gebeurd. Jam zou toch niet door de biscuit heen kunnen lopen, tenzij het inderdaad, door het ontbreken van een dijkje, door de zijkant is gelopen. Maar dan nog zou het niet echt nat kunne worden, toch?

Succes met het maken van de volgende taart! :thumb:

6

Nou ik had stukjes aardbei op de jam gelegd?

De nieuwe taart ben ik mee bezig, hij is gevuld en afgesmeerd. Hij is ook nog iets minder hoog, dus ik heb nu maar 1 laag gevuld, zucht.
Het ergste is nog dat ik nu alle tijd voor de verjaardagstaart van m'n dochtertje (morgen) aan de andere taart aan het besteden ben.

Het zou ook nog kunnen dat de taart te dicht tegen de achterkant van de koelkast stond. Deze was vierkant, en de andere rond, die komen er minder tegenaan. Naar mijn weten stond hij er niet tegenaan, maar misschien te dicht ofzo?
Als ie zo klaar is breng ik m meteen weg, haha.