1

Onderwerp: halfvolle vanille kwark met yoghurt zonder stukjes hulp gevraagd

Omdat mijn eerste biscuit te zwaar was vanwege ik choco ganache en b.c. op elkaar heb gedaan wil ik het volgende proberen

biscuit opnieuw gebakken en als vulling;
Mona Halfvolle vanille kwark met yoghurt zonder stukjes dan de kapsel erop en daarop aardbeienvulling weer de kapsel erop bovenste laag afsmeren met b.c.
is het zo wel goed graag een antwoor...

2

Re: halfvolle vanille kwark met yoghurt zonder stukjes hulp gevraagd

mag ik vragen waarom je de kwark en yoghurt door elkaar gedaan hebt?

Groetjes Marleen

3

Ik had hier op het forum over mona kwark een recepet gelezen en omdat mijn Nederlands niet zo goed is heb het zo gekocht heb het anders niet gezien in de winkel Maar kan ik hem zo niet gebruiken ?

4

Of anders een hele makkelijke recept ik heb zo snel mogelijk een recept nodig heb weinig tijd... Elke keer als ik iets doe wordt het of zwaar of te weinig of ik begrijp het helemaal verkeerd  :o

5

jawel hoor maar dacht dat je het zelf gemengd had vandaar dat ik het vroeg.

veel plezier met je taart maken!

Groetjes Marleen

6

sorry dat ik t zeg maar kan je dan niet beter wat meer lezen dan maar klakkeloos dingen bij elkaar gooien en daarna vragen of t kan?

heb je de vulling geproefd voordat je hem in je taart deed?

Volgens mij is Ozlem alleen bang om haar taart te zwaar te maken, en vraagt ze daarom advies.

Je combinaties zijn prima. Goed dat je de vanillekwark op de onderste laag doet.

Succes met bakken en vullen!

8

ja maar dan vraag je toch eerst om advies voordat je het in je taart doet, want al zeggen we nu "nee das te zwaar" ze kan m toch niet meer uit elkaar halen...

9

Nou ik ga soms ook wel achteraf twijfelen. Zeker als ik bijv. iets tegenstrijdigs heb gelezen in ene.

Ik heb het nog nooit gemaakt maar het lijkt mij ook een prima combi!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

10

@ etmc Jah je hebt helemaal gelijk maar toen ik workshop volgde had die mevrouw 1e laag b.c. 2de laag jam of wat dan ook 3de laag weer b.c. dus ik deed steeds op zo'n manier totdat iemand zei tegn mij dat mij biscuit te droog was heb ik hier gevraagd maar ik moest dus 3x het zelfde doen dus jam+b.c. dus ik dacht dat dat ook geldig was voor chocolade ganaje maar ik twijfelde heb het gewoon gevraagd en over mijn 2de taart heb ik eerst gevraagd dus niet weer het zelfde gedaan maar eerst gevraagd

@ miammimarjo Jah ik ben bang of het wordt te zwaar of te droog

@ Lena 83 hartelijk bedankt ik heb het gevuld afgesmeerd en bekleed

Bedankt allemaal

11

Leef! schreef:

Nou ik ga soms ook wel achteraf twijfelen. Zeker als ik bijv. iets tegenstrijdigs heb gelezen in ene.

Ik heb het nog nooit gemaakt maar het lijkt mij ook een prima combi!

Lief van je Dank je wel

12

wel een foto maken als hij af is he?

Groetjes Marleen

13

Dit is het geworden als ik de foto wel kan plaatsen ben benieuwd maar ze vonden het gellukkig wel Lekkerrr

[imgurl]http://www.mijnalbum.nl/MiniFoto-RWVU4OFU.jpg/[/urlimg]

14

Mooie taart is het geworden!

Als je het woord 'mini' uit de link haalt en dan de link tussen  zet dan zie je de foto goed!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-RWVU4OFU.jpg/

Don't just dream your life, but live your dreams too!

15

oohh ok Dank je wel

16

mooie taart hoor, complimenten :thumb:

17

hij is leuk geworden hoor!! :thumb:

Groetjes Marleen

18

'Dank jullie wel ;))

19

als je een makkelijke luchtige vulling wil kun je misschien eens een zakje bavaroismix kopen. Dat meng je met slagroom ( gebruiksaanwijzing staat kort en duidelijk op het zakje) en daar kun je allerlei soorten fruit aan toevoegen.
Ook kun je je biscuitlagen wat tremperen, dan is ie ook minder droog.

en vergeet ook niet dat veel mensen niet weten dat dit soort taarten gewoon wat machtiger zijn.

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

20

sil schreef:

als je een makkelijke luchtige vulling wil kun je misschien eens een zakje bavaroismix kopen. Dat meng je met slagroom ( gebruiksaanwijzing staat kort en duidelijk op het zakje) en daar kun je allerlei soorten fruit aan toevoegen.
Ook kun je je biscuitlagen wat tremperen, dan is ie ook minder droog.

en vergeet ook niet dat veel mensen niet weten dat dit soort taarten gewoon wat machtiger zijn.

dank je wel voor je duidelijke antwoord..

21

Hoi hoi,

Wat een leuke taart, hij ziet er echt schattig uit!

Oh, en laat je niet van de wijs brengen door mensen die denken dat ze alles beter weten en je niet de kans gunnen om dingen te vragen!

Ik ben zelf net begonnen met taarten maken en het is fijn dat er zo'n leuk forum is om elkaar te helpen, maar sommigen blijken liever iemand af te willen kammen. Niks van aan trekken dus en gewoon terug komen voor vragen, wellicht kan ik ook nog iets leren!

Happy baking!

Dear Lord, if You can't make me skinny, please make all my friends fat!

22

Sugar Pop schreef:

Hoi hoi,

Wat een leuke taart, hij ziet er echt schattig uit!

Oh, en laat je niet van de wijs brengen door mensen die denken dat ze alles beter weten en je niet de kans gunnen om dingen te vragen!

Ik ben zelf net begonnen met taarten maken en het is fijn dat er zo'n leuk forum is om elkaar te helpen, maar sommigen blijken liever iemand af te willen kammen. Niks van aan trekken dus en gewoon terug komen voor vragen, wellicht kan ik ook nog iets leren!

Happy baking!

Heyy, hartelijk bedankt, wat lief van je.. Weet je wat het is ik heb hier nog niet eens me voorgesteld, ik heb zoiets van heb de aardbeving gehad, na die tijd depressievve klachten voel me eenzaam schaam me ennn kan niet zo goed nederlands, ben gestopt met mijn werkje enz. enz... Maar nadat ik ben begonnen met taarten maken vond ik het heel leuk weer begonnen met iets leuks zellllfff gemaakt. Ik kan iets maken na aall die jaren.. Maar vullingen vond ik best moeilijk.. okkk hier staan er wel heel veel vullingen type ik google/afbeeldingen etc etc.. Maar wist gewoon niet van waar ik het moest kopen :S mischien ben ik wel ietsje achter van al die mensen die het beter weten of kunnen!! maar ik ben of was nog een begginner...  ma jaal een tijdje bak ik niet meer taarten alleeen af en toe hier op het sitee kijken vind ik nog steeds leuk .... ik weet ook niet maar wou je antwoordje geven Dank je wel voor je lieve reactie Groetjesss

23 Laatst bewerkt door Sugar Pop (11-08-2011 13:36)

Ik herken een hoop dingen die je schrijft, en ik vind het heel tof voor je dat je een positieve manier hebt gevonden om jezelf en anderen blij te maken met deze hobby.

Want daar draait het mijns inziens om in het leven toch? ;)

En ga vooral door met taarten maken, ook al is het bijv. voor een buurtcentrum, voor je aardige buurvrouw, de juf of meester, de postbode maakt niet uit, ik denk dat iedereen blij wordt van een mooie lekkere taart die met liefde is gemaakt!

Groetjes terug :)

Dear Lord, if You can't make me skinny, please make all my friends fat!