1

Onderwerp: bakvorm 15 cm recept biscuit

ik ben op zoek naar de precieze ingrediënten voor een bakvorm van 15 cm.

heb speciaal dit leuke lieve kleine maatje gekocht omdat ik het zo leuk vind om kleine taartjes als cadeau te geven. maar vind alleen recepten vanaf bakvorm 20 cm. heb er gewoon minder in gedaan maar hij werd helemaal niet hoog en vond hem ook erg droog.
wil geen kant en klaar beslag gebruiken want die vind ik gewoon niet lekker dus alle tips en recepten zijn welkom

groetjes kim en bedankt voor het meedenken

2

Re: bakvorm 15 cm recept biscuit

15 cm rond of vierkant??  :P

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

3 Laatst bewerkt door Leef! (24-06-2011 21:13)

Ik gebruik het biscuit recept hier aan de linkerkant bij recepten. En dan 2 eieren voor mijn 15 cm ronde vorm. Maar ik heb wel een lage vorm, dus weet niet hoe het bij jou zit?

Bij dit recept gaat het per halve liter 1 ei. Je kan met water zelf 'meten' hoeveel eieren je nodig hebt. Dus gaat er een liter in je vorm, dan 2 eieren.

En vanzelfsprekend de rest van het recept ook vermenigvuldigen!

Don't just dream your life, but live your dreams too!

heb hem net even met water gevuld en er kan 1,25 liter in en dan is ie tot bovenaan gevuld

hij is rond

maten zijn: 152mm x 76mm

moet ik dan 1 liter aanhouden of toch meer en moet ik de bakvorm tot 3/4 vullen?

ik gebruik de 16 cm rond ingredienten voor de 15 cm bakblik, dan wordt hij lekker hoog. Alleen lees ik nu dat jij geen bakmix gebruikt, maar ik wel dus misschien heb je hier wel niets aan  :think:

Ik bak vaak in mijn 15 cm bakblik van de hema:D Gebruik dan het biscuit recept van de MJAM,

3 eieren, 90 gram suiker, 90 gram bloem en een snufje zout.

Eieren dan 10 min. in een kom doen met heet water, daarna met zout en suiker op de hoogste snelheid mixen tot je een lichtgele substantie hebt die aanvoelt als lobbige slagroom. Bloem erdoorheen spatelen en dan in de oven, 30 min. op 175 graden.

Ik krijg dan een hoge taart, van zo'n 8 cm.

Succes!

a, dat ga ik proberen, laat nog weten of het gelukt is, eerst op vakantie.
groetjes!!

Tessascupcakes schreef:

Ik bak vaak in mijn 15 cm bakblik van de hema:D Gebruik dan het biscuit recept van de MJAM,

3 eieren, 90 gram suiker, 90 gram bloem en een snufje zout.

Eieren dan 10 min. in een kom doen met heet water, daarna met zout en suiker op de hoogste snelheid mixen tot je een lichtgele substantie hebt die aanvoelt als lobbige slagroom. Bloem erdoorheen spatelen en dan in de oven, 30 min. op 175 graden.

Ik krijg dan een hoge taart, van zo'n 8 cm.

Succes!

YES het is gelukt
de taart staat nu in de koelkast te wachten tot ik hem straks ga bekleden, was goed gelukt, veerde mooi terug en zag er zacht uit van binnen. ook goed gerezen!!!

ik heb even de link opgezocht zodat ik die voor de andere maten bakvormen ook kan gebruiken. bedankt voor dit recept

http://www.mjamtaart.com/silverstripe/r … s/biscuit/

9

je moet je gebakken biscuit niet in de koelkast zetten hoor, daar droogt hij van uit. Gewoon in een plastic zak wegzetten op het aanrecht!

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

o, oke, had hem even een half uurtje in de koelkast gezet zodat de botercreme die ik erop had gesmeert niet zacht werd. had even zo snel geen tijd om hem te bekleden dacht dat doe ik later wel.
kan ik hem dan ingesmeerd en wel ook op aanrecht laten staan?

11

Nee hoor, als je hem hebt afgesmeerd gewoon in de koelkast laten staan! Je wil juist dat je botercreme lekker stevig is!

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

12

kimvanderloop schreef:

o, oke, had hem even een half uurtje in de koelkast gezet zodat de botercreme die ik erop had gesmeert niet zacht werd. had even zo snel geen tijd om hem te bekleden dacht dat doe ik later wel.
kan ik hem dan ingesmeerd en wel ook op aanrecht laten staan?

Tuurlijk, als je hem hebt afgesmeerd moet hij wel in de koeling, ik bedoelde de gebakken, niet gevulde en afgesmeerde  ;)

Joyce
Beter 1 taart in de mond dan 10 op de grond :) ! https://www.facebook.com/lekkersvansjois

hij is wel mooi luchtig geworden hoor lekker!!
gevuld met banketbakkersroom en vlaaivulling aardbeien

http://1.bp.blogspot.com/-Vj72EEsrQG0/TjGYKU5qJqI/AAAAAAAABMw/_P6esLIuRCo/s1600/IMG_0012.JPG

14

Ohhhh ik krijg er trek van , ziet er lekker uit....

Grtls Irene
Ik ben niet gestoord, ik ben mentaal hilarisch!!

15

Hoe bereken je dan hoeveel je nodig hebt voor een taartje van 20 cm?

16

Ooo, ik heb niet goed genoeg gelezen.....het staat er gewoon  :Y