1

Onderwerp: biscuit 3 dagen van te voren?

Hallo allemaal!

doordat ik onverwachts erg veel moet overwerken deze week, kom ik een beetje in de knel te zitten voor een taartje voor zondag..

Kan ik nu morgen de biscuit al bakken, en in plastic bewaren zonder dat deze zondag oud of droog smaakt?

Ik weet dat het in de vriezer zowiezo gaat, maar ik heb even geen plek :nooo

Re: biscuit 3 dagen van te voren?

Schijnt wel te kunnen, dat heb ik weleens gelezen, maar ik heb het nog nooit geprobeerd, dus ik lees even mee.....

Heb je het niet kunnen vinden in een andere topic?

3

Ik heb al wel wat gezocht, maar vind alleen dingen over de vriezer.. en een topic waarin staat een paar dagen... maar ja is dat 2 of 3 :+

En ik ben eerlijk gezegd te gaar om uitgebreid te zoeken.. heb vandaag 9 uur zonder pauze gewerkt, daarna thuis alleen de kids op bed leggen, en nu tot het besef komen dat m'n taarten planning in de soep loopt door het overwerken..  :rolleyes:

Dus na 2 zoekpogingen dacht ik, vragen is even makkelijker :D

4

Lukt het echt niet om plek te maken in de vriezer?
Want dan weet je zeker dat het goed zit. Ik zou hem zeker niet buiten de vriezer bewaren. Wordt naar mijn idee toch oud en dus droger  :/ .

Groetjes, Angela

Kan ik me voorstellen. Misschien heb ik het wel ergens anders gelezen, maar een gewone cake kun je ook lang bewaren....

Ik heb in juni een bruidstaart gemaakt, die ik zondag heb gebakken en woensdag is hij gegeten, donderdag de laatste restjes. Dat ging prima, maar dan heb ik hem wel maandag al gevuld en bekleed.

6

bedankt voor de reactie!

Ik ga nog maar eens kijken of ik ruimte kan maken in de vriezer.... Misschien willen de kinderen morgen wel helpen door een pak ijs op te eten :lol:

7

Het kan wel hoor.. maar ja.. hij is minder vers.
Ik zou ook zoeken naar een plekje in de vriezer.
Of de vriezer van de buren.... ;-)