Onderwerp: bekleden

Hallo,

Vandaag voor het eerst zelf fondant gemaakt, nu heb ik het idee dat de fondant iets te droog is. Zou ik dit op kunnen lossen door er een heel klein beetje water aan toe te voegen?

2

Re: bekleden

Ik zal je eerst even melden want zoals je in je eigen titel al aangeeft: deze hoort in Bekleden ;)

Om je vraag te beantwoorden: Water bij fondant = kleverij
Beter kun je crisco erdoor kneden. Als je dit niet hebt, misschien beetje glycerine???? Aangezien je de fondant zelf gemaakt hebt, neem ik aan dat je dit met glycerine hebt gemaakt. (ten minste, zo maakte ik het zelf wel)

Maar ik weet het dus niet zeker. Crisco wil het beste

Hoi

Ik heb inderdaad glycerine gebruikt, ik heb nu ongeveer 600gr fondant, hoeveel zou ik er dan bij moeten doen? dacht zelf 1 theelepeltje, en misschien ook nog langer kneden?

4

gerriedrinkwaard schreef:

Hoi

Ik heb inderdaad glycerine gebruikt, ik heb nu ongeveer 600gr fondant, hoeveel zou ik er dan bij moeten doen? dacht zelf 1 theelepeltje, en misschien ook nog langer kneden?

ja zou het op gevoel doen. niet teveel, omdat je voor oorspronkelijk recept ook niet erg veel nodig hebt...
zoals ik al zei: ik weet het niet zeker, heb het nog niet geprobeerd om na die tijd er iets anders dan crisco in te kneden. maar het lijkt me vrij logisch omdat glycerine vettig is....

Ga ik het eerst maar met crisco proberen en als dat niet lukt kan ik er altijd nog een beetje glycerine bij doen, bedankt voor zo ver.

6

Hoe maak je zelf fondant dan? :o

7

Ladykant schreef:

Hoe maak je zelf fondant dan? :o

er staan 2 recepten hier in de linkse kolom bij recepten en dan bekleden

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)