1

Onderwerp: Biscuit in vorm snijden voor of na het vullen??

Beste medebaksters,

Ik moet een taart maken in de vorm van een letter 'C'. Nu heb ik de letter op papier gemaakt. Zo kan ik hem op het biscuit leggen en dan snijden. Nu lees ik op dit forum verschillende berichten. Eerst vullen en dan snijden. Een ander zegt eerst snijden en van vullen. Wat denken jullie dat het beste (makkelijkste ;-)) is?

Alvast bedankt voor jullie tips!!

Groetjes Susanne

Re: Biscuit in vorm snijden voor of na het vullen??

Ik ga altijd eerst vullen en dan snijden. Zedker met biscuit, dat valt anders helemaal uit elkaar...

Bij cake doe ik het soms wel eens andersom, maar meestal niet.

3

Oke... bedankt. Gelukkig toch maar een berichtje geplaatst want anders had ik het echt andersom gedaan.
En wat doe je met de stukken die je over hebt?
Als ze het allemaal al gevuld is kan je er denk ik niets meer mee.

Bedankt!!
Groetjesss

4

ik heb ook eerst gevuld en dan snijden dan brokkelt het minder

Groetjes Marleen

5

Met de restjes; opeten? :P

En ik weet niet hoeveel je overhoudt maar misschien kun je er mini taartjes van maken? Door de restjes uit te steken met bijvoorbeeld een ronde uitsteker.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

Cakepops! Jij kwam de 18e toch ook bij Kim?

7

Bedankt dames! En ja... opeten!! dat ik daar nog niet aangedacht heb ;-) hihihi. Ik ga tobelerone vulling maken dus dat opeten zal niet zo moeilijk zijn.

@ Taartjesdroom: En cakepops.. dat heb ik nog nooit gedaan. En of ik de 18e naar Kim kom: ik heb dan een afspraak... het is nog niet gelukt om deze te verzetten.... Maar ik wil wel graag komen ;-)

8

Uhm......ik zou eerst snijden en dan vullen............zodat je indien nodig ook nog dijkjes kan maken?

9

Hmmz.. ja.. daar zit ook wel weer wat in. Maar wat de dames hierboven zeggen lijkt me ook logisch. Als je het biscuit eerst zal snijden; valt het dan niet uit elkaar als je de laagjes uit elkaar haalt? Moeilijk. Dijkjes zijn wel nodig want er moeten ook nog verse aardbeien in....

Moeilijk.... wat een dilemma...

Ik vul hem 4 of 5 keer in dunne lagen, zodat je geen dijkjes nodig hebt. En afsmeren met ganache, dit het potdicht  :lol:

@Bluesuus: de 18e gaan we cakepops maken, kan je niet na je afspraak komen?

11

Tja, dunner vullen, met meer lagen. Ook een idee.
Het wordt steeds ingewikkelder ;-)

@ Taartjesdroom: Ik hoop het wel dat ik kan komen... maar mijn ervaring is dat ik eerst een uur zit te wachten totdat ik echt aan de beurt ben.. en dan de afspraak zelf nog...

Ik hoop echt dat ik kan komen maar als ik na 2 uur dat jullie bezig zijn pas aan kom zakken dan is er ook weinig aan denk ik.

12

lena83 schreef:

Maar als je het biscuit eerst in de vriezer zet dan is dit mischien minder... of niet?

13

bluesuus schreef:
lena83 schreef:

Maar als je het biscuit eerst in de vriezer zet dan is dit mischien minder... of niet?

dat zou wel kunnen ja. heb ik eigenlijk nooit geprobeerd maar het klinkt wel als een goed idee! ga ik volgende keer eens proberen :thumb:

Groetjes Marleen

14

Bedankt allemaal!! Wat ik ga doen.. ik weet het gewoon nog niet. Het kan dus ook gewoon alle twee... Ben benieuwd wat voor mij het beste zal werken. Zaterdag moet de taart klaar zijn dus heb nog even om er over te denken... (en meer tips te ontvangen! ;-))
Bedankt!!

15

Yes! Het is gelukt
Vanmorgen dus aan het letterproject begonnen....

Vanmorgen het bischuit uit de vriezer gehaald, na een kwartiertje de letter er uit gesneden.
Weer verder laten ontdooien.
De taart weer in elkaar gezet en het dus als 'ronde' taart in 3 lagen gesneden. Daarna gevuld en afgesmeerd. Werkte helemaal prima.

Nu staat hij in de koelkast en straks ga ik hem proberen te bekleden ;-)

Bedankt voor alle tips!!!!!!!!!!!!!!!