1

Onderwerp: Help eerste cupcakes!!

Ik ben met de eerste cupcakes begonnen. De cakejes staan nu in de oven en komen er over een kwartier uit. Maar hoe lang moet ik de cakejes laten afkoelen voordat ik kan gaan beginnen met de fondant?

Ik ben de fondant al aan het uitrollen en hier een rond vormpje uit te prikken. Dit is trouwens moeilijker dan ik dacht......

Re: Help eerste cupcakes!!

hoi,
de cupcakes moeten helemaal zijn afgekoeld voor je ze ga bekleden.
anders heb je kans dat je fondant/marsepein ga smelten.

als je crisco gebruikt gaat het rollen ook wat makkelijker. succes

groetjes  patries.....wil alles ook zo mooi kunnen

3

de cakejes moeten goed afgekoelt zijn voor je de fondant er op gaat doen.

uitsteken gaat heel makkelijk fondant uitrollen wel ondergrond eerst bestrooien met poedersuiker dan uitsteken.
de uitsteker of wat je er ook voor gebruikt goed aandrukken en tegelijk een beetje bewegen dan krijg je de overige fondant er makkelijker af

veel succes

4

Hooi,

Cupcakes koelen redelijk snel af. Ik laat ze altijd eerst nog even in het blik zitten en zet ze dan op een rooster. Gewoon af en toe een beetje voelen of ze al afgekoeld zijn. Heb het nooit bij gehouden maar het lijkt me dat ze met een half uur zeker afgekoeld zijn.

Hoe ben je de rondjes aan het uitprikken?

Oja en als je cakejes een beetje bol staan kun je ze aandrukken met een snijplank zodat ze mooi plat worden.

Don't just dream your life, but live your dreams too!

5

mamaromykevin schreef:

hoi,
de cupcakes moeten helemaal zijn afgekoeld voor je ze ga bekleden.
anders heb je kans dat je fondant/marsepein ga smelten.

als je crisco gebruikt gaat het rollen ook wat makkelijker. succes

oke, ik heb inderdaad crsico meegekregen, nouja gekocht dan. :)

6

Leef! schreef:

Hooi,

Cupcakes koelen redelijk snel af. Ik laat ze altijd eerst nog even in het blik zitten en zet ze dan op een rooster. Gewoon af en toe een beetje voelen of ze al afgekoeld zijn. Heb het nooit bij gehouden maar het lijkt me dat ze met een half uur zeker afgekoeld zijn.

Hoe ben je de rondjes aan het uitprikken?

Oja en als je cakejes een beetje bol staan kun je ze aandrukken met een snijplank zodat ze mooi plat worden.

Een half uur klinkt goed. ze staan er al een kwartier uit. Heb er een houten snijplank op gelegd, zodat ze platter bleven / werden.

De rondjes prik ik uit met een rondje waarmee je een rondje ( echt waar haha ) kan uitprikken.

7

phoehhhh het is best een werk al met al, ha misschien beter wat eerder kunnen beginnen.

Ben gestart met 12 cupcakes, die vorm had ik nog namelijk. heb een tube icing gekocht en spuitmondjes die je er dan op kan draaien en roze en chocolade fondant ( de laatste smaak was afgeprijsd ).

ik wil een huisje maken voor een paar cupcakes en die aan mijn ouders geven, als ze thuis komen van vakantie.

Ik vind het wel heel erg leuk. de winkel waar ik was ( gelukkig ook in Dordrecht ) was ook superleuk. net een hobbywinkel met knutselspullen. Ik verbaas me er wel over dat er zoveel technieken zijn hoor!

8

Haha, ja cupcakes zijn misschien kleine dingetjes in vergelijking met taarten maar er kan heeeeeel wat tijd in gaan zitten!

Succes met alles! :)

9

Nou inderdaad er zat heel veel tijd in, maar wat is het leuk om te doen!!! heerlijk dat gefrunnik met kleine dingetjes, hihi.

Ik ben echt ook tevreden met het resultaat voor de eerste cupcakes die ik heb gemaakt. Maar hoe lang moeten ze nu drogen en moeten ze de koelkast in? Ja toch?

10

Drogen hoeven ze niet echt, hoor. Tenzij je Royal Icing hebt gebruikt misschien?

En niet in de koelkast zetten. Gewoon luchtdicht verpakken. In de koelkast drogen ze uit.

11

Leef! schreef:

Drogen hoeven ze niet echt, hoor. Tenzij je Royal Icing hebt gebruikt misschien?

En niet in de koelkast zetten. Gewoon luchtdicht verpakken. In de koelkast drogen ze uit.

dankjewel voor de tip zeg. Ik haal ze er meteen uit!