1

Onderwerp: Filigree border taart

Mijn mams vroeg of ik voor haar vriendin een taart wilde maken.
Nu was juist de filigree border weer te koop, dus gelijk besteld en de dag erna aan begonnen.

Wat een . . . - werkje is dat, per 6 vierkantjes ben ik ruim 2 uur bezig geweest, zal misschien niet goed doen dus alle tips zijn welkom.

Afijn het is wel gelukt maar voor een tweede keer zal ik nog eens flink achter mijn oren krabbelen ;)

http://i108.photobucket.com/albums/n37/Desi1m_2006/diversen/Afbeelding032.jpg

http://i108.photobucket.com/albums/n37/Desi1m_2006/diversen/Afbeelding035.jpg

2

Re: Filigree border taart

Prachtig zeg !!

Groetjes, Conny

3

hij is wel errug mooi geworden :Y  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

4

Erg mooi geworden en wat een werk!

Ieder zijn smaak, ieder zijn taart! Ook voor al uw eetbare prints! Info?
www.smaaktaart.nl

5

Prachtige taart, zeker met die filigree rand! Maar wat een werk, petje af hoor! :thumb:

Hij is erg mooi geworden!

Ik heb ook elke keer ruzie met die filligree border, ben benieuwd of je tips gaat krijgen, dus blijf even meelezen.

smakelijke groetjes
patricia

7

heel mooi :thumb:

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

8

Hij is wel erg mooi geworden!!
Ik ga er morgen mee aan de gang ( uh ....straks )
ben heel benieuwd of het me lukt  :s

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

9

Je mag er dan veel werk aan hebben gehad, het resultaat is  :thumb:

10

Ik leg 'm 10 minuutjes in de vriezer, en snijd de vierkantjes los. Meestal verpruts ik de buitenste blokjes met het eruit halen, dus haal ik er elke keer vier stuks uit...

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

11

Knap!  Bij mij gaat het een stuk sneller maar ik leg hem ook steeds in de diepvries en eigenlijk gaat het steeds goed al moet ik toegeven dat ik hem soms een beetje moet bijsnijden.

12

Knap!  Bij mij gaat het een stuk sneller maar ik leg hem ook steeds in de diepvries en eigenlijk gaat het steeds goed al moet ik toegeven dat ik hem soms een beetje moet bijsnijden.

13

Hij ziet er wel erg mooi uit zo met die filigree border, heb geen tips, heb het nog niet gedaan.

14

Heel mooi :)

15

Prachtig zeg! Vraag me wel af hoe je het oplost als je niet helemaal juist uitkomt aan de achterkant??

16

sam schreef:

Prachtig zeg! Vraag me wel af hoe je het oplost als je niet helemaal juist uitkomt aan de achterkant??

Aan de achterkant zit een half blokje  ;)

17

Chris1970 schreef:

Mag ik vragen hoe jij het precies doet dan?
Heb alle tips op het forum al geprobeerd namelijk.

18

Ik duw er mijn fondant in, rol er enkele keren over m et een rolstokje vries hem dan even in, leg de mal op zijn kop en til hem aan een hoekje omhoog daar pruts ik het hoekje los en zo haal ik hem beetje bij beetje er uit lukt altijd goed al zeg ik het zelf ;-)

19

Super mooi!

20

Chris1970 schreef:

Ik duw er mijn fondant in, rol er enkele keren over m et een rolstokje vries hem dan even in, leg de mal op zijn kop en til hem aan een hoekje omhoog daar pruts ik het hoekje los en zo haal ik hem beetje bij beetje er uit lukt altijd goed al zeg ik het zelf ;-)

Maar als je het zo doet, dan heb je niet helemaal een kantwerkje toch, dat de border echt open is?

Prachtige taart!

Wil je me volgen op Facebook, like dan https://www.facebook.com/zoetzwolle
Groetjes Annemarie

21

Ziet er echt prachtig uit!!! :Y

22

Hij ziet er dan ook wel prachtig uit!!! :thumb:

Groetjes, Angela

23

Annemarie29 schreef:
Chris1970 schreef:

Maar als je het zo doet, dan heb je niet helemaal een kantwerkje toch, dat de border echt open is?

Prachtige taart!

Dit vroeg ik mij ook af!
Heb er vandaag mee gewerkt, maar heb dus geen open kantwerkje.
Voor de 1e keer vind ik hem wel mooi , maar niet open dus!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,
.........tot je ze uitvoert.

24

Nee het kantwerkje is ook niet echt helemaal open zal je bij niemand vinden als je echt met een open kantwerkje wilt werken dus waar echte gaten in zitten moet je werken met sugar veil  ;)

25

Gaaf zeg! Dat zal inderdaad wel een werkje geweest zijn. Ik heb het nog nooit geprobeerd dus ik kan je helaas geen tips geven.

Ik ben niet chaotisch, ik orden gewoon anders!