1

Onderwerp: vacature taartenbakken

hallo mede taartenbakkers!

Mijn naam is Annelies en dit is voor het eerst dat ik hier post. Ik ben op dit moment bijna klaar met de koksopleiding maar wat ik echt het leukst vind om te doen is het maken van taarten. Vooral het decoreren hiervan, het is echt heel creatief en ik krijg altijd veel opmerkingen en complimenten over mijn baksels.
Nu vraag ik me af of het een beetje te doen is om hier je beroep van te maken. Is er iemand hier die misschien (semi) professioneel mee bezig is en me iets zou kunnen vertellen over het niveau wat nodig is hiervoor.

Bij voorbaat dank, Annelies.

2

Re: vacature taartenbakken

Welkom Annelies...............jouw vraag en antwoorden zul je gaan vinden in de rubriek Bakken voor Anderen.
Lees daar eens rond, ook over voorwaarden, kosten, eisen etc...........

3

je kan er nog een opleiding tot patissier achteraan gooien als je t echt graag wil?

4

etmc schreef:

je kan er nog een opleiding tot patissier achteraan gooien als je t echt graag wil?

ja  :Y  dat zou ik doen als ik jou was :D

succes!

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

Kan je de opleiding tot patissier eigenlijk ook doen als je alleen je basis koksdiploma hebt of moet je zelfstandigwerkend kok ook afgerond hebben?
Ik heb nl alleen het eerste diploma...

Life is what you bake it.

6

volgens mij moet je er wel niveau 3 voor hebben

7 Laatst bewerkt door anneliesdekker (28-07-2011 12:51)

Ik zal eens kijken in de "bakken voor anderen" rubriek. Bedankt voor de respons tot nu toe!

Een opleiding tot patissier zou ik wel kunnen doen maar ik kom net van school af :P. Ik zou het liefst als leerling aan de slag willen bij een goede banketbakker en dan een opleiding ernaast doen. Ik vind het fijn om de handen uit de mouwen steken zo gezegd. Ik zit op internet ook wat te kijken. Er zijn een aantal horecauitzendbureu en dingen speciaal voor koks zoals vacature kok. Zou er ook zoiets zijn voor banketbakkers? Het is een beetje vervelend dat het een los iets is. Aan horeca ervaring heb je niet per definitie heel veel. Misschien dat ik een portfolio aan zou kunnen maken zoals mensen dat bv op de kunstacademie doen.

Annelies

9

een patissieropleiding is ook bbl en als je een opleiding ernaast wil doen is dat t handigste, de meeste bakkers nemen nl niet zomaar mensen aan aangezien ik als banketbakker al moeite heb met een bbl plek vinden want er zijn op elke vacature minimaal 20 mensen die reageren van mijn school alleen al.
als je als banketbakker wil werken zou ik wel een opleiding doen tot.. want als kok mis je volgens mij nog best veel basis

Ja, dit klinkt logisch ; ;. Misschien dat ik me toch maar moet verdiepen in die opleiding dan.

Je kan natuurlijk ook eens bij jou in de buurt vragen of je een paar dagen mag meelopen met een taartenmaakster. Doe ik ook wel eens, hartstikke gezellig!

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

Meelopen in een bedrijf lijkt me echt hartstikke leuk. Ik zou dit verkiezen boven nog een opleiding maar denk dat het verstandig is om voor beide opties te gaan. Ik heb in mijn buurt al wat rondgevraagd maar tot nu toe nog geen succes. Er zijn nog genoeg bakkerijtjes over, dus ik maak me geen zorgen :)