1 Laatst bewerkt door Kaas (26-07-2011 14:29)

Onderwerp: Petit fourtjes

Hallo allemaal,

Ik mag voor een bruiloft van mijn schoonzus petit fourtjes maken, maar dan aan alle zijden bekleed. Het lijkt me erg veel werk om dit met fondant per stuk te bekleden, nu zag ik in de hebshop fondant glazuur. Hebben jullie hier ervarig mee? Zou ik dan de petit fourtjes hierin kunnen dopen? Wordt dit dan hard, of een beetje net als rolfondant? Het lijkt me erg veel werk schelen.

Ik hoor graag jullie ervaring, zodat ik nog even kan oefenen van tevoren!

Groetjes,
Lenka

Re: Petit fourtjes

Er zijn wel wat filmpjes over op YouTube en info op internet. Even zoeken op poured fondant.

"Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten."
https://www.facebook.com/Suikertaartjes.Suuz http://suikertaartjes-wavy-taart.blogspot.com/

3

je kan ze doorhalen maar dan moeten je petitfourtjes wel redelijk hard zijn anders smelten ze uit elkaar

etmc schreef:

je kan ze doorhalen maar dan moeten je petitfourtjes wel redelijk hard zijn anders smelten ze uit elkaar

Wat is dan de handigste manier om het te doen? Overgieten? Maar hoe krijg je dan strakke randjes aan de onderkant?

Life is what you bake it.

5

net als bonbons doorhalen.. je kan ze idd ook overgieten...
onthou wel dat je gelijk vingerafdrukken krijgt als je ze vastpakt he

6

Zou je de cakejes kunnen invriezen, daarna inprikken met iets wat ik nog niet helemaal weet en dan doorhalen?

Bedankt alvast!

7

ja das t makkelijkste

8

Hoi, het is geen antwoord op jouw vraag maar dit is een glazuur dat je zelf zou kunnen maken. Ik heb er geen ervaring mee, ik kwam het recept toevallig tegen.  En als je al suikerbakkerspoeder in huis hebt, hoef je niets te bestellen via de webshop want de andere ingrediënten zijn suiker, wijnsteenpoeder (Toko) en water. 
Zie cooksunited.co.uk/recipes/624191258578265/Petits-Fours-Frosting.html (www even weggehaald).

9

Hoi, misschien ben ik te laat maar ik zag bij de Pipoos een soort bonbon-vork, met 2 tanden en ik geloof nog iets in 't pakketje..
Misschien is dit wel handig?

Ben zelf bezig geweest met petit-fours en had overgegoten in plaats van doorhalen, echt een verschrikkelijk karwei. Vooral omdat m'n ganache en roomkaas op waren.. Terwijl ik het nog nodig had, omdat het helemaal in het biscuit was getrokken.
Nu had ik wel de gewone biscuitmix gebruikt van FunCakes, omdat 't een probeersel was.. Misschien was dat het probleem.

Succes!