1

Onderwerp: basiscake gebruiken voor vullen en versieren?

Ik sta op het punt om aan mijn eerste taartenproject te beginnen. Heel spannend en leuk natuurlijk, maar ik wil ook wel realistisch blijven.
Kan ik een gewone rechthoekige boerencake bakken, die horizontaal in 2 delen snijden, een vulling ertussen doen, langs de randjes botercreme smeren, cake dichtdoen en dan een marsepeinen dekentje erover om te decoreren?
Of is dit raar  :o  :o  ?
Het leek me een mooie gouden middenweg tussen een saaie cake en een pronkstuk als die ik hier langs zie komen.
Groetjes!

2

Re: basiscake gebruiken voor vullen en versieren?

Dat is helemaal niet raar :)

Smeer je wel de buitenkant ook nog in met een dun laagje botercreme, dat je marsepein blijft plakken?

Veel succes met je eerste project!

Say YES with joy. Say NO without fear.

3

t kan wel maar cake is best zwaar op de maag en zeker als er ook nog creme in zit en marsepein op

4

kan prima hoor :Y  soms heb ik geen zin in het bakken en maak ik ook gewoon wat met een standaard oma (supermarkt) cake :Y  :shh:

Ik heb dat ook wel eens gedaan! De eerste keer dat ik een boltaartje maakte heb ik een supermarktcake aan repen gesneden en die in een bol schaaltje gedrukt, en mijn eerste vierkante taart was een supermarktcake doormidden gesneden en dwars tegen elkaar aangezet. Van allebei de taarten hebben de mensen gesmuld!!  :D