1

Onderwerp: Alle bloemen moeten eetbaar maar hoe ga ik ze 'schikken'...

Voor een bruiloft eind augustus mag ik een 4-laagse taart maken met bloemen. Veel bloemen die tussen de lagen in moeten komen. De losse taarten komen dus op een standaard te staan en de bloemen er boven op. Tot zover niets 'bijzonders' behalve veeeeel werk  ;) 

Maarrrrr de bruid wil absoluut alles eetbaar hebben dus er mag geen enkel bloemetje of blaadje op draad :s Heb haar uitgelegd dat de bloemen niet echt bedoeld zijn om op te eten en hard/droog/smakeloos zullen zijn maar zij wil dit nou eenmaal.

Nou ben ik al bloemen aan het maken maar ik heb nog geen enkel idee hoe ik ze straks netjes kan gaan 'schikken'. Ik zit eraan te denken om bv kleine bloemen op bolletjes fondant te plakken met icing om zo 'bosjes' te kunnen maken maar als iemand anders nog een tip heeft.....

2

Re: Alle bloemen moeten eetbaar maar hoe ga ik ze 'schikken'...

mag er wel een stukje piepschuim opstaan? anders zou je dat kunnen bekleden met fondant en daar de bloemen met icing tegenaan kunnen plakken.
Als dat niet mag zou je een grote -halve bal ( klinkt logisch hé :P ) kunnen maken en daar de bloemen aanvast plakken. Alleen kost dat wel veel fondant, maar dan krijg je een soort biedemeijer effect

het hart neemt waar wat het oog niet kan zien. ( www.taartdesign.nl)

3

Als je je bloemen van marsepein of fondant maakt, zijn ze toch nog prima te eten, ook al zijn ze "ingedroogd"? en de suggestie van sil voor de halve bal lijkt me een goed idee !

Groetjes, Conny

4

Ik zou lekker bij mijn standpunt blijven dat echt lijkende suikerbloemen niet bedoeld zijn om op te eten - maar dat ben ikke :D

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be