1

Onderwerp: Mijn biscuit te droog :S

Hoi ff een vraagje,
Ik hoop dat ik het wel kan vertellen wegens mijn Nederlandse gramatica
Nou mijn probleem is mensen vinden mijn taarten te droog wat ze daarmee bedoelen of te weinig b.c. of te weinig vulling
als ik b.c. maak moet ik hem dan wel helemaal in het biscuit doen wat ik daarmee bedoel voor een biscuit van 27mm eerste laagje b.v. jam 2de laagje b.c. 3e laagje weer b.c. doe ik iets verkeerd ik ben wel een beginner maar mijn biscuit tijdens het snijden is het wel goed zacht.. Moet ik hem wel tremperen? Ik hoop dat ik het wel goed hebt verteld en dat er iemand een antwoord op kan geven alvast bedankt

Re: Mijn biscuit te droog :S

tip: 3 lagen creme met daarop jam, dus alles 3x

Natuurlijk wel met echte goede creme vullen en niet te dunne lagen...

Taarten op bestelling en WORKSHOPS.....
www.taartendroom.nl

3

Ik heb een keer een workshop gevolgd, daar zij die mevrouw dat ik het juist weinig moest doen omdat de marsepein daar bovenop goed strak moest blijven , maar sorry wat bedoel je met alles 3x? Bedoel je laagste laagje creme 2de laagje creme en derde laagje jam bedoel je met 3x vullen dat? sorry

4

Ze bedoelt 3 x doorsnijden en elke laag bedekken met jam en botercreme. De vullingen zitten tussen het kapsel dus begrijp niet zo goed dat die mevrouw van de workshop heeft gezegd dat je weinig moet gebruiken. Je bedekt het kapsel toch met marsepein, niet de tussenlaag.

Of bedoel je de botercreme op de bovenkant die je ook gebruikt om af te smeren (botercreme 1 op 1)? Die zou ik inderdaad niet al te dik doen en alleen gebruiken als 'plaksel' voor je deklaag. Maar met die botercreme smeer je alleen af en vul je niet.

5

Go4cake oh mij god sorry maar ik begrijp het nog steeds niet dus op elk laagje botercreme en jam 2 tegelijk of gewoon 3x snijden op elk laagje een ding vullen sorry maar welke is het nou? Inderdaa bovenop doe ik het wel een dun laagje alleen om hem te plakken toch bedankt voor jullie antwoorden

6

ik heb ook ooit een workshop pizza maken gehad en daar zei de man dat ik zo min mogelijk ingredienten moest gebruiken want dan overheerste het niet zo. volgens mij is dat meer uit financieel oogpunt.

je afsmeerlaag moet zo dun mogelijk en je moet idd niet 2 cm creme ertussendouwen want dan is t niet lekker...

Go4Cake schreef:

Ze bedoelt 3 x doorsnijden en elke laag bedekken met jam en botercreme. De vullingen zitten tussen het kapsel dus begrijp niet zo goed dat die mevrouw van de workshop heeft gezegd dat je weinig moet gebruiken. Je bedekt het kapsel toch met marsepein, niet de tussenlaag.

Of bedoel je de botercreme op de bovenkant die je ook gebruikt om af te smeren (botercreme 1 op 1)? Die zou ik inderdaad niet al te dik doen en alleen gebruiken als 'plaksel' voor je deklaag. Maar met die botercreme smeer je alleen af en vul je niet.

Dit had ik ook kunnen typen, helemaal mee eens!!!

www.taartendroom.nl

Ozlem schreef:

Go4cake oh mij god sorry maar ik begrijp het nog steeds niet dus op elk laagje botercreme en jam 2 tegelijk of gewoon 3x snijden op elk laagje een ding vullen sorry maar welke is het nou? Inderdaa bovenop doe ik het wel een dun laagje alleen om hem te plakken toch bedankt voor jullie antwoorden

Laag snijden, besmeren met botercreme (ongeveer 1 cm hou ik aan) hierop een laag jam (ruim 1 cm van de kant af blijven anders komt het eruit als de deksel erop komt) en dit 3 x... buitenkant inderdaad dun afsmeren, het kapsel is stevig, teveel creme zorgt alleen maar voor deuken.

www.taartendroom.nl

9

Je maakt toch de botercreme net als wat erop staat moet dat dan echt op ? ik bedoel moet je op dat moment alles in het biscuit doen bij mij blijft het altijd over dan vries ik het wel.. Ja dat dacht ik ook door de financieel maar ze kon wel op dat moment vertellen dat dat alleen op dat moment zo weinig moesten doen en  als we thuis gaan doen wel wat meerder  maar ja...

10

peggyvandeven schreef:
Go4Cake schreef:

Dit had ik ook kunnen typen, helemaal mee eens!!!

Sorry dat ik het even van je overnam  :o  maar gelukkig dezelfde gedachten  :)

11

Hoi,

Misschien heb je hier iets aan:

http://www.youtube.com/watch?v=uzBAh7mWSvY

Succes! :)

Don't just dream your life, but live your dreams too!

12

Ach zooo nu begrijp ik het hartelijk bedankt dames.!!! Ik was zo hoe noem je dat bang dat ik niet zou begrijpen en dat ik altijd verkeerd dee dat ik niet meer zin kreeg om taarten te maken hartelijk bedankt allemaal.
Groetjes...