1 Laatst bewerkt door Veer81 (25-07-2011 21:01)

Onderwerp: champagnecreme of champagnebavarois

Ik heb een vraagje: Over twee maandjes ga ik voor een vriendin mijn eerste bruidstaart maken. Ik ben al een beetje aan het uitproberen enzo maar nu heb ik een vraagje: Ik zie op het forum vaak dat er gebruik gemaakt wordt van champagnecreme, zelf maak ik altijd bavarois omdat ik botercreme niet zo lekker vind. Waarvoor kiest 'iedereen' hier toch voor? Is botercreme met Patidess wel lekker? Of heeft het te maken met stevigheid? Bewaren in de koelkast?

Best spannend zo'n bruidstaart!

Alvast bedankt voor de reactie!

(: Ik word blij van taart! :)

2

Re: champagnecreme of champagnebavarois

bavarois kan je niet 5 uur op een tafel laten staan en niet 3 dagen vantevoren maken. bij wijze van spreken

Ikzelf ga voor vullingen die langer houdbaar zijn buiten de koelkast. Met langer bedoel ik dan een uur of 8. Ook omdat je met decoreren een tijd bezig bent en zeker in de zomer!

Ik maak champagnecreme vaak met echte champagne, veel doen het met de champagnesmaak van Patidess.

4

Dank jullie wel! Dan ga ik ook maar eens de champagnecreme uit proberen. Ik weet zelf nooit zo goed welke lekker is, maar die van patidess doet het met bavarois in ieder geval goed vind ik!!!

5

meningen verschillen erg, ik heb het hier ook eens gevraagd ;)

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=140016

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

6

Oh, dank je wel! Waar ben jij uiteindelijk voor gegaan? Ik vond de patidess zelf wel lekker maar nu denk ik dat ik toch ook maar iets anders nog uit ga proberen...

7

voor de bcmix met prosecco; bruidspaar en gasten waren zeer tevreden :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

ok, ik ga maar eens proberen, mijn vader is volgende week jarig... Die krijgt gewoon een uitprobeerseltje! Dank je voor je antwoord.