1

Onderwerp: Vraagje over barbie taart

hallo, ik heb een vraagje over een barbietaart. Ik heb er van het weekend eentje gemaakt om gewoon eens voor het eerst iets uit te proberen. Nu als ik kijk in de howto's bij de barbie is die taart zo mooi gladgestreken, dat lukte me echt voor geen meter met al die hobbels en randjes in de tulbandvorm.
Nu mijn vraag; snijden jullie de tulbandvorm een beetje bij of vullen jullie die hobbels gewoon met een dikke laag botercreme.

Groetjes Pauline

2

Re: Vraagje over barbie taart

Je kunt er ook voor kiezen om je prinses een geplooide jurk aan te geven  ;)
Anders kun je misschien de hobbels en randjes wegsnijden voordat je gaat afsmeren en bekleden?

Succes!

Laat de moed niet zakken!
Met een appel en een ei kun je al bijna een taart bakken!!

Ik heb nu inderdaad een jurk met plooien gemaakt... pfff was nog niet zo simpel om er mooie plooien in te krijgen.

4

Of de wilton wondermold gebruiken  :+

http://www.deleukstetaarten.nl/howto/13/Barbie/

Volgens mij hebben ze hem hier dik afgesmeerd. Maar de wondermold kan ik ook aanraden, is een superding :)

Via de link die taartjesdroom hier heeft gezet heb ik hem inderdaad gemaakt. Het was echt een hele duidelijke uitleg! Alleen vond ik het inderdaad lastig inschatten hoe dik die laag botercreme is op het plaatje, ik vind het zelf namelijk niet zo lekker om een hele dikke laag te doen, ik ga bij de volgende taart proberen om de cake bij te snijden.

Groetjes Pauline

:thumb:

ALs je hem gaat snijden moet je even kijken of je cake of biscuit gebruikt, want biscuit vind ik zelf erg lastig snijden en bekleden...
Ik gebruik dan meestal het recept van mamakaat: tussen cake en bis :Y cuit in

8

Of je biscuit even de vriezer in, zodatie wat harder is en dan kan je het makkelijker in model snijden..
Succes ermee!  :thumb:

Bedankt voor de tip, ik ga zoeken naar het recept van mamakaat.

Groetjes Pauline

Hullie schreef:

Of je biscuit even de vriezer in, zodatie wat harder is en dan kan je het makkelijker in model snijden..
Succes ermee!  :thumb:

En dan ook afsmeren als hij nog bevroren is, ander trek je het biscuit kapot? Of doe je dat anders?

11

Ja inderdaad, (gedeeltelijk) invriezen, snijden, afsmeren.. afsmeren kan ook als hij ontdooid is, biscuit kruimelt dan wel een beetje maar kapot trekken doe je niet echt want de botercreme is best dun en makkelijk te smeren. En als je hem 1 maal hebt afgesmeerd laten opstijven en dan nog een keer afsmeren en zorgen dat je dan geen kruimels aan je mes of in je botercreme hebt, dan kan je dus glad afsmeren..
Ik hoop dat ik het duidelijk heb uitgelegd   :)  maar ik ben toch super blij met mn wondermold   :)   :)  vond m wel duur maar toen hij bij de makro in de aanbieding was, kwam hij op nog geen 14 euro dus dat viel me weer mee  :lol: en het scheelt een hoop gedoe met tulbanden enzo..

Groetjes

Is ook nog een idee om hem in te vriezen en dan half bevroren te snijden. Maar nu eerst maar eens een goed recept vinden voor de biscuit. Ik ga een pak mix bestellen misschien dat ik dat lekkerder vind dan het gewone recept.

Groetjes Pauline

Ik vul heb overigens 4 keer. Veel mensen doen een kartonnetje halverwege, omdat het anders van die megastukken zijn om te snijden. Ik vul hem dus 4 keer, bijvoorbeeld:
1 laag bc (onderste laag)
1 laag jam
1 laag bc
1 laag jam
Ik snijd dan mega stukken die ik vervolgens weer doormidden snijd  :thumb: