1

Onderwerp: Botercreme met blueband

Ik maak altijd zelf botercreme dit doe ik met margarine, nu ben ik bezig met de taart en kom erachter dat ik boter ben vergeten te halen.
Kan ik botercreme ook maken met blueband braadboter? het is voor bakken en braden dus???

Re: Botercreme met blueband

Blueband is toch margarine?

3

Ja dacht ik ook maar het staat er niet op.
Maar het is voor koken, bakken en braden dus neem aan ook voor taartbodems bakken, ga het gewoon maar proberen.

4

Ja hoor, zolang het in een pakje zit en niet in een kuipje kan het :Y

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

pas op met LIGHT versies ! deze niet gebruiken  :nooo
Deze week al een paar keer problemen mee gehad ook met baken  :mad:

6

Even off topic... begrijp ik het nu goed dat je sowieso altijd margarine gebruikt ipv roomboter? Dat moet een stuk minder vet zijn... is het dan even lekker?

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

7

met botercreme is het een kwestie van veel uitproberen. Ik heb altijd blueband margarine in huis en dit gaat altijd door de botercreme. Soms gecombineerd met echte ongezouten boter  soms met crisco. Uiteindelijk gaat het om de smaak  dus veel proeven veel uitproberen  en uitzoeken wat je zelf het lekkerste vindt  en wat het makkelijkst werkt. Dus  de keuken in en lekker experimenteren  en opschrijven wat je doet zo leg je je eigen recpten boekje aan en weet je de volgende keer welke botercreme het beste is voor vulling, afsmeren  of just roosjes decoraties
Veel plezier!!!!

8

Movado schreef:

Even off topic... begrijp ik het nu goed dat je sowieso altijd margarine gebruikt ipv roomboter? Dat moet een stuk minder vet zijn... is het dan even lekker?

Of het even lekker is is een kwestie van smaak. Maar minder vet is het zeker niet. Boter en margarine bevatten evenveel vet (verplicht volgens de wet) nl ongeveer 80%

If life gives you lemons, make lemoncurd.

9

stom van me... Ik haal margarine en halvarine door elkaar... :o

Website: www.tuinentaart.nl Twitter: @tuinentaart
Facebook: http://www.facebook.com/TuinenTaart

10

ik heb altijd blue band :Y  vind roomboter niet lekker maar dat is smaak verschil

11

Maar braadboter is toch van die doorzichtig gelige boter, speciaal om vlees te bakken? Daar zou ik niet mijn botercreme mee maken.

12

Ik geloof dat de topic schrijfster de echte bak en braad bedoeld??

In bak en braad boter zit geloof ik zout in? Lijkt mij niet lekker .

Heb van de week wel een taart gemaakt met de blue band wit met blauwe strik erop. Gewoon zo groot blok. die kan je wel gebruiken als je die bedoeld.

13

Bibalootje schreef:

ik heb altijd blue band :Y  vind roomboter niet lekker maar dat is smaak verschil

:Y idd, want ik vind margarine dan weer jakkie :s  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

14

denicepino1 schreef:

Ik geloof dat de topic schrijfster de echte bak en braad bedoeld??

Dat denk ik niet, volgens bij bedoelt ze gewone blue band in plaats van roomboter, of smeerbare boter in plaats van margarine. Ik kan me niet voorstellen dat iemand zich zou afvragen of ze botercreme kan maken van bak en braad.. :s  ;)

15

Ik denk dus echt dat ze bak en braadboter bedoeld. :s  :s  :s

Zeg wat je meent en meen wat je zegt!

16

ja idd.. niet met bakken en braden!!

17

misty schreef:

Ik denk dus echt dat ze bak en braadboter bedoeld. :s  :s  :s

Denk ik ook..... Daar zou ik dus zeker geen bc van maken. Niet eens van de BB margarine..... :nooo