1

Onderwerp: moet er klopfix door?

Heb een vraagje. Lees op de site weleens over de kloppudding en de slagroom. Heb dit zelf al eens gemaakt maar gebruikte maar heel weinig kloppudding door 200ml slagroom met klopfix omdat het heel stijf werd. Kan ik dit ook maken zonder klop fix?
Blijft het dan nog een poosje stijf als je het in de koelkast zet?
Waar dient de klopfix voor?
Heb het hele forum afgezocht maar kan het antwoord nergens vinden.
Alvast bedankt !

2

Re: moet er klopfix door?

Misschien heb je iets aan dit topic?
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … hp?id=8204
er staan ook wat tips over langzaam kloppen, vetvrije kom enz enz.

Klopfix dient ervoor om de slagroom stevig te houden. Volgens mij is dat vooral handig als je toeven op je appeltaart wil spuiten ofzo.
Ik zou persoonlijk geen klopfix gebruiken, ik vind de structuur anders worden en snel kans op klontering.

Kloppudding heb ik nog nooit van gehoord, bedoel je dan klop-klop?
Want dat vind ik niet te vergelijken met slagroom....

3

Nee kloppudding van dr oetker voorheen saroma. Doe ik voor de smaak erdoor. Ik gebruik de chocolade voor een chocolademouse achtige smaak. Vind het persoonlijk erg lekker en makkelijk. Mijn broer wordt gauw dertig en wil deze vulling met koffiebc. Was een grote hit bij ons in de familie. Wil het weer maken maar heb geen klopfix meer in huis vandaar de vraag.

4

Maik schreef:

Nee kloppudding van dr oetker voorheen saroma. Doe ik voor de smaak erdoor. Ik gebruik de chocolade voor een chocolademouse achtige smaak. Vind het persoonlijk erg lekker en makkelijk. Mijn broer wordt gauw dertig en wil deze vulling met koffiebc. Was een grote hit bij ons in de familie. Wil het weer maken maar heb geen klopfix meer in huis vandaar de vraag.

O op die manier. Ja saroma zegt mij wel meer haha.
Maar dan is klopfix sowieso niet nodig want in saroma zit al gelatine-achtig iets waardoor de hele handel opstijft.

5

Vandaar dat het zo stijf werd. Heel erg bedankt!!!

Hoi! Met de zoekfunctie kwam ik dit topic tegen.
Dus je maakt die saromapudding klaar met slagroom en vult daar de taart mee? Is dat goed gegaan zonder klopvast?
BBen erg benieuwd, een kennis van mij wil taart met bananensaromapudding....vandaar mijn vraag.

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

7

Wat een late reactie en misschien wel te laat maar alsnog het is goed gegaan. Was heerlijk en viel heel goed in de smaak. Ik heb niet het hele pakje erdoor gedaan want dat werd te chocoladerig(3/4 pakje). Was heerlijk romig en heb het gecombineerd met koffiebotercreme. Dit is nu de favo combie van de familie. Wel erg machtig.
Ik zal als ik jou was gewoon wat saroma er in doen en steeds proeven hoe de smaak is. Niet te weinig want dan zal ik er alsnog klopfix erin doen.

Als je alleen slagroom gebruikt vind ik klopfix echt heel vies.

Als je de benodigde hoeveelheid melk vervangt door slagroom (500ml) gaat het perfect!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

10

Was ik even vergeten bij te vermelden de hoeveelheden :grr: Ik maak vaak kleine taartjes dus dan gebruik ik 1 pakje slagroom.