1

Onderwerp: [FEEDBACK] Dummiestapel geinspireerd op de jurk

De jurk:
http://94.100.114.134/1364300001-1364350000/1364335201-1364335300/1364335267_6_OtJk.jpeg

Dé stapel:
http://94.100.120.198/1364300001-1364350000/1364325701-1364325800/1364325778_6_SFph_1.jpeg

Ben der zelf best trots op want heb pas in maart deze hobby weer opgepakt.
Ben der wel achter dat een dummie met fondant bekleden niet mijn ding is, ondanks het vijlen van de scherpe randjes bleef het scheuren (witte onderkant), overige lagen zijn van marsepein en die scheurden niet.

Nog wel wat vraagjes:

Op de een na onderste (oranje laag) zit een luchtbel die er eerst niet zat en pas na een paar weken is ontstaan. Had ik dit kunnen voorkomen?
Er zijn er namelijk nog een paar en dat terwijl ze eerst super strak waren.

Ik had een aantal grote vlinders erop geplakt (met eetbare lijm) maar nu was er gisteren eentje afgevallen en die had de marsepeinen onderlaag meegetrokken... Nu was ik dus genoodzaakt dit te repareren met een platte grote vlinder in plaats van eentje die de vleugels omhoog had (had even geen zin om heel de stapel uit elkaar te trekken en heel die laag opnieuw te doen). Maargoed die vlinder was dus blijkbaar te zwaar, had ik dit kunnen voorkomen door hem anders vast te zetten?

Alvast bedankt voor het kijken allemaal!

It's just a piece of cake

2

Re: [FEEDBACK] Dummiestapel geinspireerd op de jurk

Ik kan je helaas niet helpen met je vragen maar vind het wel een jurk euhh....taart waar je heel erg vrolijk van word!

Groetjes Eline

3

Een plaatje! :thumb:
De vlinder kun je ook vastplakken met royal icing, dat is iets steviger. Verder blijft het natuurlijk wel fragiel, dus altijd voorzichtig doen. Als je fondant of marsepein goed plak aan je dummie, dan komen luchtbellen niet zo vaak voor. Waar heb je mee geplakt? Er kan net een stukje zijn waar geen plak zat waardoor de luchtbel vrij spel heeft.

Ik zal je verplaatsen.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

4 Laatst bewerkt door bloem9 (24-07-2011 14:50)

ik vind zowel de jurk als de taart errug gaaf ! helemaal top die kleuren :thumb: .
Mag ik vragen waar de jurk vandaan komt?
Groetjes

trouwens dat behang is ook super

5

@Pooh
De vlinder had ik vastgeplakt met eetbare lijm en het probleem was niet dat ie niet goed vast zat maar dat ie blijkbaar te zwaar was en de marsepein mee naar beneden trok.. Mss had ik ´n foto moeten maken van vóór de reparatie voor een beter inzicht hierop...

Ik denk dat de laag bij ( de op de foto zichtbare) de luchtbel nog geplakt was met water, de lagen erboven zijn geplakt met eetbare lijm en daar zitten er ook een paar in. Had zelf wel het idee dat ik alles had ingesmeerd maar mss heb ik toch een paar plekjes gemist.

@bloem
De jurk is van het merk Kiezeltje, collectie zomer 2011.

6

Mooi stapel :thumb:  Lekker vrolijk!!

Smeer jij de dummy's ook ergens mee in, of gooi je de fondant/marsepijn er zo over heen?

Groetjes

7

WAW! Ik vind de taart echt geweldig! Heb geen antwoord op je vragen. Ben zelf zeker geen fan van dummies  :nooo heb het enkele keren gedaan met het nodige gevloek en verwensingen  :rolleyes: . Had het idd wel ook dat marsepein beter lukte dan suikerpasta.

There's no such thing as a bad idea. Only poorly executed awesome ones.
Bekijk mijn taartjes op: http://www.mijnalbum.nl/Album=8ZOYZRJN

8

Hele mooie stapel, leuk met die "knal"kleuren! :Y

9

Mooie taart!
Plakken op dummies gaat supergoed met piping gel. Goed insmeren (echt overal) dan plakt het in een keer prima, en dan heb je ook minimaal kans op luchtbellen.
De vlinder heb je dan te dik gemaakt lijkt me. Als je met gumpaste werkt dan kun je heel dun uitrollen en dat weegt dan haast niets. Vastplakken met piping gel of RI en dan zou het niet meer los moeten kunnen komen. De 3D bloemen die ik op de zijkant van mijn dummie heb geplakt zijn ook hiermee gemaakt en die vallen er niet af.
Ik vond alleen het verloop op de taart niet zo mooi, zit er overal evenveel verschil in de maten of is het verloop niet gelijkmatig? Kan het op de foto niet zo goed zien, maar de bovenste twee zijn volgens mij bijna dezelfde maat...?

10

Heel mooie en super mooie kleurtjes :thumb:
Daar hou ik wel van :Y

groetjes emmy
u kunt al mijn taarten bekijken op www.emmy635.mijnalbum.nl

11

@ Biggeltaart, bedankt voor je advies over de piping gel, heb ik nog nooit meegewerkt maar voor de volgende dummie mss toch eens bestellen.
De vlinder zat wel goed vast trouwens hoor, maareh hij zal mss toch te zwaar zijn geweest want hij viel niet van de dummie af maar trok juist de ondergrond eraf. Hij was van marsepein trouwens (zowel vlinder als ondergrond). Er zit nog zo'n vlinder op en ik zag dat die ook aan het trekken was... Hopelijk blijft hij toch zitten en anders moet ik toch wat anders verzinnen.

Het verloop van de dummie heb je idd goed gezien. Ik durfde het bekleden van een 35 cm niet aan en ben daarom begonnen met een 30 cm en verder 25-20-15-12,5-7,5 in die kleinste maten moet je gaan kiezen waar je maar 2,5 cm tussen laat namelijk want je hebt wel 10 cm maar weer geen 5 cm helaas.

12 Laatst bewerkt door Ellen1981 (25-07-2011 12:27)

tja... een keertje was genoeg

13 Laatst bewerkt door Ellen1981 (25-07-2011 12:27)

En nog eentje...

14

Super mooi :)

15

Mooie, vrolijke stapel!

16

Heel vrolijk en leuk dat hij geïnspireerd is op een jurk :Y